Even opnieuw voorstellen...

Goedenavond, ik begrijp nog niet goed hoe de sites van dit forum werken en waar ik een bericht kan plaatsen. Bijvoorbeeld over mijn ervaring met de Skoda Dealer Hoogland, over technische vragen en over het zoeken naar onderdelen en accessoires.
Zo had ik eerder ook niet door hoe ik mij aan jullie kon voorstellen maar dat doe ik dan hier opnieuw:

Mijn naam is Arjen en tot eind december werk ik als Hoofdconducteur bij NS en dan ga ik met pensioen. Sinds 29 februari 2020 ben ik de trotse bezitter van een Yeti 1.2Tsi 5L van 2010. De auto is geïmporteerd uit Duitsland omdat ik er eentje wilde hebben met stoelverwarming. Toen ik ‘m aanschafte stonden er slechts 118.000 echte kilometers op de teller, en dat zijn er vandaag inmiddels 138.000.
Op mijn zoektocht naar een Yeti heb ik contact opgenomen met Skoda Hoogland omdat ik wilde weten welke aandachtspunten er waren en ik heb de Yeti vooraf aan de aankoop daar ook kunnen laten keuren. Zij konden ook tot in Duitsland achterhalen dat de kilometerstand correct was en dat de Yeti alle modificaties heeft gehad, waaronder de distributieketting etc.

Inmiddels is bij VAG te Nuenen een originele cruisecontrol ingebouwd en bij Skoda een trekhaak gemonteerd. Ik wil echter kleinere reparaties en aanpassingen zelf kunnen doen en daarom ben ik op zoek naar een werkplaatshandboek met tekeningen want anders snap ik de tekst niet... Zo valt de klep van het dashboardkastje steeds weer open, zit de linker portierhandgreep los en wil ik alle lampen vervangen door LED’s maar weet ik niet hoe ik bij de lampjes kan komen. Tenslotte wil ik een Bluetooth-module aan de radio bevestigen maar weet ik niet hoe ik de radio kan demonteren. Alles zit natuurlijk piekfijn gemonteerd en als ik ondeskundig aan de radio-omlijsting ga rommelen kan ik iets beschadigen.

Voorlopig even tot zover want als ik eenmaal aan het schrijven sla dan komt er meestal geen eind aan.... 7682D1B4-7DCA-477F-8792-7442DF0AD6D3.jpeg 6BEACB77-4DC7-4636-BB0F-9FE0F6E94FF5.jpeg

Dank je, Peter!
Een instructieboekje heb ik al gevonden, maar ik ben nog op zoek naar een ‘manual’ met technische tekeningen zoals ik die op Facebook en een enkele keer hier tegenkom.
Ik ben namelijk van plan om zelf het meeste aan klein onderhoud en reparaties te doen en daarvoor heb ik duidelijke instructies nodig. Ik zou ook graag weten hoe ik bepaalde interieurdelen los kan krijgen want ik begreep dat je bijvoorbeeld je Garmin-navigatie e.d. kunt aansluiten op een zekeringkastje in plaats van via de sigarenaansteker.
9A70312B-8735-45FF-822C-17A588664422.jpeg

guidoscm

Senior Member
Als je Garmin wil aansluiten op je zekeringkast kan je dit doen met een bypass en 12V socket.
Daar sluit je dan de 12v van je Garmin aan.

Met alleen USB geeft je Garmin aan dat je niet de juiste accessoires gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Bovenaan Onderaan