A.Busser
Lid
Hallo,
Na een week Skoda rijden, zal ik me ook even voorstellen.
Mijn naam is Andre, ik ben 36 jaar en woon in Huissen onder de rook van Arnhem.
Al jaren ben ik helemaal gek van Volkswagens, en dan met name van het oudere spul.
Mijn eerste auto was dan ook een kever.
Na 8 jaar dagelijks met deze kever gereden te hebben, kwam er erg groot onderhoud en is deze een tijdje weg gezet.
Na 5 jaar niets meer met de kever gedaan te hebben, hebben we hem weer uit de motte ballen getrokken en ben ik op dit moment bezig met een totale body off restauratie!
Naast de kever heb ik de afgelopen jaren heel wat water gekoelde volkswagen gehad, golf diesel, golf GTI, polo/derby, golf 1 cabrio, enz.
Op dit moment rijdt ik voor dagelijks gebruik weer kever, een 1600 uit 1972 met LPG.
Met andere woorden, een kever om te sleutelen, en een om mee te rijden!
Leuk allemaal, maar dit is een SKODA forum, hoor ik u denken....
Zoals verteld hebben we naast de kever verschillende ander volkswagens gehad.
De laatste was een Golf 1 cabrio uit 1985.
Mijn vriendin gebruikte deze dagelijks om mee op en neer te rijden naar haar werk.
Maar met z'n 1800 GTI blok was deze toch wel erg duur in verbruik.
En, al zag hij er leuk en goed uit, er kwamen toch wel wat kleine mankementen aan.
Daarbij wilde Annemieke graag wat meer comfort.
Per toeval, zagen wij op marktplaats een Felicia staan, niet te duur en een vol jaar APK.
Mijn vader rijdt al sinds de Skoda 120, met volle tevredenheid Skoda, dus pa mee gevraagd, en een proefrit gaan maken.
Gevolg: cabrio er uit, Felicia terug!
Zoals bij aanschaf:
De felicia heeft/had wat aandachts punten.
Zo is de achterklep erg roestig. (we zijn dus op zoek naar een andere klep, liefst in kleur...)
Over de vellgen die er onder zaten waren we niet echt enthousiast, Daarbij zaten er wel erg hoge banden onder, 185-65-15, en links achter zat een band met een andere maat dan de rest.
Op marktplaats dus een setje andere velgen met goede banden gescoord.
De banden zijn in de maat 195-50-15, breed genoeg en niet te hoog.
Door de lagere banden, is de felicia gelijk 2,5 centimeter gezakt!
En ik moet zeggen, een heel ander gezicht gelijk!
Met andere velgen:
Zoals je op de foto's kan zien is er inmiddels ook een uitlaat sierstukje op gekomen, en is de lange antenne vervangen door een korte van aluminium.
De nummerplaat houder is vervangen door een nummerplaat houder van Porsche Villach (een oosterijkse volkswagen dealer, nazaad van Ferdinant Porsche, de ontwerper van de kever)
De radio is ingebouwd met in de deur bakken nieuwe 2 weg luidsprekers.
De Skoda zal niet totaal verbouwd of getund gaan worden, maar er zal met de tijd wel het een en ander aan gaan "veranderen" .
Het volgende wat op het lijstje staat is een verlaging.
We vinden nu namelijk dat de banden niet mooi aansluiten op de wiel kasten.
Maar dat zal nog enkele weken gaan duuren!
We houden jullie op de hoogte!
Na een week Skoda rijden, zal ik me ook even voorstellen.
Mijn naam is Andre, ik ben 36 jaar en woon in Huissen onder de rook van Arnhem.
Al jaren ben ik helemaal gek van Volkswagens, en dan met name van het oudere spul.
Mijn eerste auto was dan ook een kever.
Na 8 jaar dagelijks met deze kever gereden te hebben, kwam er erg groot onderhoud en is deze een tijdje weg gezet.
Na 5 jaar niets meer met de kever gedaan te hebben, hebben we hem weer uit de motte ballen getrokken en ben ik op dit moment bezig met een totale body off restauratie!
Naast de kever heb ik de afgelopen jaren heel wat water gekoelde volkswagen gehad, golf diesel, golf GTI, polo/derby, golf 1 cabrio, enz.
Op dit moment rijdt ik voor dagelijks gebruik weer kever, een 1600 uit 1972 met LPG.
Met andere woorden, een kever om te sleutelen, en een om mee te rijden!
Leuk allemaal, maar dit is een SKODA forum, hoor ik u denken....
Zoals verteld hebben we naast de kever verschillende ander volkswagens gehad.
De laatste was een Golf 1 cabrio uit 1985.
Mijn vriendin gebruikte deze dagelijks om mee op en neer te rijden naar haar werk.
Maar met z'n 1800 GTI blok was deze toch wel erg duur in verbruik.
En, al zag hij er leuk en goed uit, er kwamen toch wel wat kleine mankementen aan.
Daarbij wilde Annemieke graag wat meer comfort.
Per toeval, zagen wij op marktplaats een Felicia staan, niet te duur en een vol jaar APK.
Mijn vader rijdt al sinds de Skoda 120, met volle tevredenheid Skoda, dus pa mee gevraagd, en een proefrit gaan maken.
Gevolg: cabrio er uit, Felicia terug!
Zoals bij aanschaf:
De felicia heeft/had wat aandachts punten.
Zo is de achterklep erg roestig. (we zijn dus op zoek naar een andere klep, liefst in kleur...)
Over de vellgen die er onder zaten waren we niet echt enthousiast, Daarbij zaten er wel erg hoge banden onder, 185-65-15, en links achter zat een band met een andere maat dan de rest.
Op marktplaats dus een setje andere velgen met goede banden gescoord.
De banden zijn in de maat 195-50-15, breed genoeg en niet te hoog.
Door de lagere banden, is de felicia gelijk 2,5 centimeter gezakt!
En ik moet zeggen, een heel ander gezicht gelijk!
Met andere velgen:
Zoals je op de foto's kan zien is er inmiddels ook een uitlaat sierstukje op gekomen, en is de lange antenne vervangen door een korte van aluminium.
De nummerplaat houder is vervangen door een nummerplaat houder van Porsche Villach (een oosterijkse volkswagen dealer, nazaad van Ferdinant Porsche, de ontwerper van de kever)
De radio is ingebouwd met in de deur bakken nieuwe 2 weg luidsprekers.
De Skoda zal niet totaal verbouwd of getund gaan worden, maar er zal met de tijd wel het een en ander aan gaan "veranderen" .
Het volgende wat op het lijstje staat is een verlaging.
We vinden nu namelijk dat de banden niet mooi aansluiten op de wiel kasten.
Maar dat zal nog enkele weken gaan duuren!
We houden jullie op de hoogte!