Even voorstellen Aloysius.

Ik zal mij even voorstellen: Mijn naam is Aloysius. Niet de jongste meer want ik ben al aan het uitkijken naar mijn pensioen. (Duurt nog wel even hoor ... ). Woont in het midden van Nederland. Klein beetje interesse in autotechniek en heb het voornemen steeds meer aan mijn auto zelf te gaan doen. Dit uit hobby en de behoorlijke besparing in autokosten. Vooraf als ik aan een nieuwe klus begin bereid ik mij zo goed mogelijk voor via internet (o.a via dit forum - bedankt behulpzame forum leden !! ) en ook o.a. de You-Tube filmpjes.
Het begint dus met goede voorbereiding. Daarnaast ben ik een beginnend detailer (autopoetser). Pas een DAP 900 gekocht en nu nog aan de slag. Ook hierbij heeft internet mij enorm geholpen kwa kennis.

Ik baal alleen ontzettend dat ik geen eigen garage heb om mijn auto in alle rust te verwennen!!

Cordoba

Forumguru
Welkom Aloysius. Hier op het forum is overigens ook een bescheiden detailing gedeelte te vinden, de DAP900 heb je eigenlijk net te vroeg gekocht: binnen korte tijd (waarschijnlijk weken) komt de nieuwe DAP900V3 uit: met zover ik gezien heb behoorlijke ergonomische verbeteringen ten opzichte van de V2 (die ik zelf ook heb). Als beginnend detailer zou ik je aanraden om komende zomer naar de SDD2014 te gaan (Summer Detail Day 2014 bij het bedrijf waar je waarschijnlijk de DAP hebt gekocht). Dag is gratis toegankelijk, en je kunt er aardig wat leren en vergelijken, gewoon hun forum in de gaten houden.

Hallo Cordoba. Inderdaad net te vroeg, dat is waarschijnlijk pech. Ik weet niet of de V3 veel duurder is, dat geld heb ik er niet voor over. Ik zal de DAP hooguit twee keer per jaar gebruiken. Met wat detail -spulletjes erbij was ik nu al €250,-- kwijt. En ik mis nog het e.a. !
Het bedrag loopt behoorlijk snel op!
Vorig jaar ben ik naar de SDD geweest als eerste voorbereiding op het detailen. Dat was een leuke dag. Hoe vaak poets jij je auto?

Bovenaan Onderaan