Even voorstellen: Bartski

Hallo allemaal,

ik ben Bart, vader van 2 tieners en in mijn hoofd nog steeds 25. :jaja: Ik rijd nu 5 jaar een Skoda Octavia Combi Business Edition 2.0 TDI 150PK. De beste auto die ik ooit gehad heb! En ik heb inmiddels aardig wat (lease)auto's versleten. Nooit noemenswaardige problemen gehad. Heerlijke tourauto, prima caravantrekker.

Nu op zoek naar een nieuwe. "Ik zou zo weer een Octavia kiezen", zei ik altijd. Maar nu kan ik niet kiezen: de nieuwe 1.5 TSI benzine Octavia Combi, of toch een duurdere Kodiaq? De tieners worden lang, als caravantrekker is de Kodiaq een tikkie beter, maar wel een hele andere rij-ervaring en in mijn configuratie toch 100 euro netto per maand duurder.

Met jullie hulp kom ik er hopelijk wel uit. En met plezier deel ik mijn ervaringen met mijn trouwe Octavia diesel.

Groeten!

Bart

hemi24

Forumguru
Welkom Bart!

Ik kan kort zijn: Kodiaq gaat boven de Octavia en zeker als trekauto een prima keuze!

[Q
Dank je @hemi24 , ook voor je andere berichten.
En mooie combi van je Kodiaq met caravan heb jij zeg! Ik heb een vergelijkbare caravan en ik moest bij het beladen altijd wel opletten dat die niet met de Octavia 2.0 TDI aan de haal ging. De Kodiaq is een ca 150kg zwaarder dan de Octavia dus die verhouding is beter.

Maar het grootste deel van je ritten maak je zonder caravan. Jij hebt ook Octavia's gehad. Ik vind dat echt een hele fijne toerauto. Het viel mij op dat de Kodiaq (uiteraard) iets meer wind vangt en dat hoor je dus en hij lijkt ook iets meer over te hellen in bochten.

Ben jij tevreden met de rijeigenschappen van de Kodiaq zonder aanhanger? Nog dingen die je opvielen?

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Ik heb hiervoor ook een Golf 7 variant Highline gehad, ook een hele fijne wagen, maar de Kodiaq is echt een stap hoger/beter.
Goed voorbeeld: in één dag op en neer naar Ingolstadt (1400 km) daar ruim vijf uur werken en uiteindelijk ‘s avonds thuis fit uitstappen. Dan kijk je op de oprit toch nog even een keer met een glimlach achterom naar het beertje voordat je de voordeur achter je dicht trekt!

:dankje:

Overhellen in bochten valt mee, je kunt een Kodiaq aardig rap over een klaverblad jagen zonder een centje pijn.

Dank voor het warme welkom allen en de vele tips hier op het forum! :thumbsup:

En gisteren de knoop doorgehakt: geen Octavia Combi maar een Kodiaq Business Edition besteld via de leasemaatschappij. Nu de papiermolen nog even aanslingeren en dan kan het wachten beginnen.

Ik heb besteld:
  • 1.5 TSI ACT 110kW Business Edition 5D (handgeschakeld, dat had mijn voorkeur en scheelde veel €€€)
  • Metallic lak: Quartz Grey
  • Functie pakket (o.a. Canton system, KESSY, reservewiel)
  • Verwarmbare voorruit
  • Trekhaak wegklapbaar
  • Sunset, extra donker getinte ramen achter
  • Verwarmbare stoelen vóór
  • Zonnewering voor de zijruiten achter mechanisch bedienbaar
  • Chromen raamlijsten
  • Dubbelzijdige kofferbakmat

Bovenaan Onderaan