Even voorstellen: CoenRoq

Mijn naam is Coen en ik ben sinds een paar weken de gelukkige eigenaar van een prachtige Skoda Karoq Sportline gebouwd in feb 2021. In de kleur Brilliant Silver met Vega 19 inch wielen en 225/40 banden (waarover ik later nog wel een vraag ga posten, maar eerst netjes voorstellen).
Over anderhalf jaar ben ik gepensioneerd en werk nu nog 3 dagen per week. De kinderen zijn het huis uit en een kleinzoon net geboren. Met onze auto willen leuke uitstapjes en vakantiereizen kunnen maken.

En dit is dan mijn eerste Skoda en ook mijn eerste gebruikte auto . Ik heb hiervoor altijd Nissan gereden; Sunny's, Primera's en als laatste wagen 16 jaar lang een Qashqai (een van de eerste in Nederland en omdat hij zo goed beviel zo lang ermee doorgereden). Om een goede vervanger te vinden, heb ik de nodige avond- en weekenduren besteed aan vergelijkingsartikelen en -video's en de 'fuik' werd voor mij steeds nauwer:
Van de merken doet Skoda het gewoon heel goed qua prijs/kwaliteit. Vanwege de goede ervaring met de QQ moet het dan wel een 'mid-size crossover' en dus de Karoq worden. Toch nog even de vergelijkingen Karoq <-> QQ erop nageplozen, maar de Karoq wint het steeds. Dan toch steeds weer die aanbeveling voor de 1500 cc motor en vanwege de uitvoeringsopties eigenlijk wel toch wel de Sportline. Een automaat vond ik niet nodig, maar mijn vrouw zei "als je toch proefritten gaat maken, neem die automaat dan ook daarin mee": Gelijk verkocht, nu snap ik waarom men lyrisch is over de DSG/1500cc combi. Met dat boodschappenlijstje de occasion-sites verder doorgeploegd. En in het noorden van het land stond deze hele mooie in Brilliant Silver. In donkere lak is hij zeker ook heel mooi en stoer, maar ik vind de zwarte Sportline accenten er in een lichte kleur beter uitspringen. Voor de zekerheid alle beschikbare kleuren bij de verkopers bekeken, proefritten gemaakt en dus ook naar het hoge noorden. En dat is hem dan geworden.

Wat deze auto extra speciaal maakt, zijn de optiepakketten die de eerste eigenaar er nog bovenop heeft besteld. Langzaam begin ik te ontdekken wat er allemaal op zit en welk optiepakketten dan blijkbaar besteld zijn en welke instellingsmogelijkheden daar allemaal weer bij horen. En daar zal ik jullie hulp dan waarschijnlijk nog wel eens bij nodig hebben :giggle: En misschien ontdek ik dingen waarmee ik anderen weer kan helpen. Ik kijk uit naar onze samenwerking; ik heb er zin in!

Bovenaan Onderaan