Even voorstellen: DannySan

Hallo allemaal,

ook even hier netjes voorstellen:
Mijn naam is Danny Eeltink, woonachtig in het 'hoge noorden' des lands.
Getrouwd met mijn lieve vrouw, en gezegend met een prachtige dochter en zoon (uitwonend).
Ik interesseer me beroeps- en hobby-matig voor ICT (in zijn breedste vorm) maar ook fotograferen is een grote passie van me.

De laatste 2 weken is een 'nieuwe' passie ontstaan, de jacht op een andere auto.
Vanuit mijn huidige wagen (Seat Ibiza ST Style benzine met alle toeters en bellen) wilde ik naar 'kleiner en - vooral - zuiniger' en na een aantal proefritten (Toyota Aygo: vré-se-lijk, Kia Picanto: beter, maar om onduidelijke redenen veel te duur en ten slotte gisteren een Skoda CitiGo... dat voelde als 'thuiskomen' zeg!)

Het wordt dus zeker een CitiGo, ben gecharmeerd van de 'no-nonsense' mentaliteit die de auto uitstraalt (en de prettiger marges dan die op de Up!).

Ga straks nogmaals uitgebreid proefrijden, en dan kijken voor een Arctic-model (wat het best bij mij financiële situatie past). Ik heb 'm naast een Sprint 'gehouden' maar het verschil aan bijbetaling (400 erbij voor de Arctic t.o.v. 1400 euro voor de Sprint) is eigenlijk een 'no brainer'.

Het wezenlijke verschil tussen de beide modellen zoals ze er nu staan voor mij:
De Arctic heeft geen LM-velgen en geen CC maar wel mistlampen en LM-lak, maar geen dashboardkastje en boordcomputer zoals in de Sprint (die komt in Candy White).
De LM-velgen is een style-optie die mij niet zo boeit, en de CC kan ik - zoals ik al had gelezen hier op het forum - altijd later nog laten inbouwen voor een fractie van het prijsverschil tussen deze modellen.

Dus ik dénk dat ik vandaag de 'klap' geef en mij dan meld met een nieuwe Arctic :-)
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Danny

CDK

Forumguru
Welkom Danny, succes met de aanschaf van de Citigo, we horen het wel en zien de foto's graag verschijnen ;)

Greetz Corné

Joske

Forumguru
Welkom Danny!

Mooie introductie :). Laat zeker nog wat foto's achter van de nieuwe bolide als je hem hebt.

CoesDoes

Forumguru
Welkom!
Als ik het zo lees zie ik ook niet waarom de Sprint €1000 extra zou moeten kosten.
Ik neem aan dat motor, bouwjaar en km-stand nagenoeg gelijk zijn, als het bij dezelfde dealer is zou je hem kunnen vragen het verschil te verklaren.

Bedankt allen voor jullie reacties!
Zojuist de deal rondgemaakt bij Garage Tjeerdsma uit Winschoten (érg prettig zakendoen) met een prima inruil op mijn kobaltblauwe Seat Ibiza ST.

Het is de Citigo Arctic Active 5-deurs inclusief Design-pakket en Move&Fun geworden.

Het prijsverschil werd mij uitgelegd dat dat kwam omdat deze auto het vorige actiemodel was waar meer marge op zat dan de huidige Sprint-modellen. Maar dan laat ik dus de cruise-control en de lm-velgen wel voor gaan aangezien het prijsverschil me gewoon te groot was.

Het is een nieuwe wagen (18 km. op teller) uit voorraad van de dealer, dus over een weekje kan ik 'm ophalen en inrijden (mijn 1e nieuwe wagen, dus best wel spannend).
Ik zal over mijn ervaringen een apart topic dan wel openen, voor nu blij dat de 2 weken met zoeken/vergelijken/bellen/mailen/onderhandelen/vergelijken/googlen/zoeken enz. inclusief erg negatieve ervaringen bij Century Groningen (horken) en een proefrit in een Aygo (vreselijk) afgesloten worden.

Blacky

Forumguru
Gefeliciteerd met je Citigo :bloemen: en heeel snel je negatieve ervaringen vergeten en je verheugen op wat komen gaat:pardon:

@Blackokkie2 : klinkt op zich niet verkeerd, alhoewel mijn 'focus' ligt op het verbeteren van de audio en niet zozeer op de LM-velgen hoor; wat/hoe/waar is dat adresje als ik vragen mag?

Ze zitten nu in een nieuw pand in Groningen, nog veel meer 'bling bling' en je komt meteen bij een balie met 2 beeldschone dames en de auto's pronken je tegemoet; maar de verkopers zitten niet 'tussen de auto's' maar je moet meelopen naar een soort 'glazen hokkie' achterin wat heel onpersoonlijk al voelde.
Ik had via internet gereageerd op een advertentie, die helaas foutief was opgesteld (foute foto's) en waarvan het genoemde model ook al uitverkocht was (jammer meneer).

Daarna werd er met een kladje dat er plekke uit een printer werd getrokken in 3 regels een prijs opgekalkt; en hop 'dat moet erbij meneer' en toen ging 'ie achterover zitten.
Geen uitleg, geen onderhandeling, geen 'feeling met de klant' geen 'hier komen we uit'... helemaal niets.
Ik heb dan ook geantwoord: "Dan komen we er niet uit, tot ziens" en ben zo weggelopen.

Autobedrijf Tjeerdsma verdiend hierbij álle lof, bij de aanvraag via internet werd er binnen een halve dag teruggebeld met 4 voorstellen waarvan 1 een eigen suggestie was die wellicht voor mij interessanter kón zijn en waarbij de waardebepaling van mijn inruil-auto zeer accuraat werd ingeschat (d.m.v. goede omschrijving en foto's van mijn kant); alle tijd werd er genomen, uitleg gegeven bij de verschillende marges en alle (on)mogelijkheden werden voorgelegd.
Openheid, eerlijkheid en vriendelijkheid: top!

Pendragon

Donateur
Hoi Danny, welkom en een goede keuze. De Citigo is een mooie auto! Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Ik kom van ouds ook uit het hoge noorden (Groningen). Er zitten nog wel een paar noordelingen hier op het forum.

Ik blijf hier mooi zitten hoor, ben ook de 1e met een CitiGo hier in de buurt. Voor lm-velgen al even gekeken maar dan zou ik toch eerst het geluid willen aanpakken. Iemand suggesties? Hoeft geen boombox te worden maar wel fris, vol en 'voldoende' bass...

Bovenaan Onderaan