waziman
Nieuw lid
Goeiedag,
Ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotste eigenaar van een Superb 1 van 2003 in de comfort uitvoering.
Uitgevoerd met het heerlijke 2.8 V6 blok en automaat.
Slechts 103.000 echte kilometers op de klok en volledig dealer onderhouden.
Hier en daar een kleine lakbeschadiging maar het geheel is erg fris, interieur als nieuw (behalve het handgreepje van de deur...)
Ikzelf ben 49, 2 kinderen, getrouwd...
Hobby's......vooral motorrijden en nu mijn Superb...
En met de caravan er van tussen wat geen probleem moet zijn met de V6...(moet nog wel een haakje monteren..)
Mijn vraag:
De auto heeft de laatste beurt bij 98.000 km in okt. 2012 gehad bij de dealer..
Volgende beurt volgens boekje bij 128.000 km of okt. 2014..
Ik heb een plaatselijke Skoda dealer gebeld over wanneer de distributieriem vervangen zou moeten worden.
Het antwoord is bij 120.000 km........ok dat is mooi zou je denken maar is er ook een termijn waarbinnen de riem vervangen zou moeten worden ?
Volgens de dealer niet.......
Dus wie het weet mag het zeggen...en ja ..ik begrijp dat er antwoorden komen als "gewoon doen om zeker te weten" maar als het nog niet nodig is ben ik en mijn geldboompje blij en wacht ik liever nog even....
Groet, Frank...
Ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotste eigenaar van een Superb 1 van 2003 in de comfort uitvoering.
Uitgevoerd met het heerlijke 2.8 V6 blok en automaat.
Slechts 103.000 echte kilometers op de klok en volledig dealer onderhouden.
Hier en daar een kleine lakbeschadiging maar het geheel is erg fris, interieur als nieuw (behalve het handgreepje van de deur...)
Ikzelf ben 49, 2 kinderen, getrouwd...
Hobby's......vooral motorrijden en nu mijn Superb...
En met de caravan er van tussen wat geen probleem moet zijn met de V6...(moet nog wel een haakje monteren..)
Mijn vraag:
De auto heeft de laatste beurt bij 98.000 km in okt. 2012 gehad bij de dealer..
Volgende beurt volgens boekje bij 128.000 km of okt. 2014..
Ik heb een plaatselijke Skoda dealer gebeld over wanneer de distributieriem vervangen zou moeten worden.
Het antwoord is bij 120.000 km........ok dat is mooi zou je denken maar is er ook een termijn waarbinnen de riem vervangen zou moeten worden ?
Volgens de dealer niet.......
Dus wie het weet mag het zeggen...en ja ..ik begrijp dat er antwoorden komen als "gewoon doen om zeker te weten" maar als het nog niet nodig is ben ik en mijn geldboompje blij en wacht ik liever nog even....
Groet, Frank...