Even voorstellen en gelijk wat vragen.

Hallo mensen, in de eerste week van 2010 zijn wij eigenaar van een nieuwe Fabia combi ambition 1.4 85pk (zwart) afgelopen jaren diverse auto's gereden, passat, Mercedes A-klasse S-klasse G-klasse de laatse stond als oldtimer te boek.
Maar genoeg daar over, we wilden graag goedkoper gaan rijden dus vandaar deze keuze, maar nu lees ik dat deze wagen niet zo zuinig zou zijn als Skoda belooft, hoe zuinig rijd jullie fabia 2 en wat betalen jullie aan verzekering en wegen belasting
? Bedankt voor jullie info.

Falcon

Donateur
Even voor de duidelijkheid. De nieuw fabia is al besteld? Want dit lijkt mij eerlijk gezegd een vraag die je van te voren beantwoord wilt zien? :)

Even voor de duidelijkheid. De nieuw fabia is al besteld? Want dit lijkt mij eerlijk gezegd een vraag die je van te voren beantwoord wilt zien? :)

Nemo bedankt voor je welkom, falcon ja de auto is al gekocht hij wordt in 2010 afgeleverd.
Ik persoonlijk heb me aardig ingelezen op de 1.2 maar daar heb ik na het maken van een proefrit vanaf gezien en ben toen voor de 1.4 gegaan vandaar.

nemo

Senior Member
Nemo bedankt voor je welkom, falcon ja de auto is al gekocht hij wordt in 2010 afgeleverd.
Ik persoonlijk heb me aardig ingelezen op de 1.2 maar daar heb ik na het maken van een proefrit vanaf gezien en ben toen voor de 1.4 gegaan vandaar.

Leuk begin van het nieuwe jaar! Mijne wordt in wk 3 geleverd, kan niet wachten!

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum!

Verzekering en wegenbelasting lijkt me niet echt een relevante vraag. Dit is toch iets persoonlijks en een vast gegeven in het geval van de belasting.

Zuinigheid ligt ook weer heel erg aan de berijder he! Waar de een 1:20 haalt zal de ander niet verder komen dan 1:12.

L

lambert

Ieder geval gefeliciteerd.
Rij met de Fabia 2 korte afstanden 1op 11a 12 lange afstanden gemiddeld 1 op 15 met soms een uitschieter naar 1 op 17 maar dan moetje rustig aan doen niet harder dan 120 op de teller.
In het begin vond ik de fabia 2 duurder lopen dan de fabia 1 maar naar 20.000 begon hij zuiniger te worden.
Over de Pk van de fabia 1.4 volgens mij is het een 86 pk motor i.p.v 85
De Fabia 2 is wel volwassener geworden en je hebt het gevoel dat je een duurdere auto rijd.
Mijn 5 Fabia word denk ik in week 1 afgeleverd.

Gr Lambert

Bovenaan Onderaan