even voorstellen en zaterdag opgehaald:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Coen Bok en ik woon met mijn vrouw en zoon (7) en 3 herdershonden en 3 katten in de regio Eindhoven. Na zakelijk een Peugeot 307 SW en een VW Touran gereden te hebben ben ik nu mijn verstand gaan volgen en heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe auto voor de komende 3 jaar mogen ophalen:

Skoda Octavia II Combi FL Elegance 1.4 TSI. Als extra's heb ik de auto uitgerust met de 16" Crateris velgen met bijbehorende banden. Verder heb ik er de sunset op laten zetten, een hondenrek en rubber mat en een trekhaak. De auto heb ik uitgekozen in de kleur Satin Grey Metallic, omdat dit zo'n mooie blauwe auto maakt (kentekenbewijs zeg trouwens ook dat de kleur blauw is <LOL>).

De auto ziet er geweldig uit en is afgeleverd door dealer Martin Schilder in Alkmaar (slechts 185 km van mijn woonplaats vandaan, had ik meteen een mooi ritje om aan de auto te wennen). De dealer had de auto bij wijze van grapje onder een afdekhoes in de showroom staan, dus de verkoper en mijn zoon hebben samen de auto onthuld. Bijna alles ging goed met de aflevering, maar je staat ervan te kijken wat verkopers allemaal echt niet weten als je vragen gaat stellen over het bandenspanningscontrolesysteem en dergelijke. Parate kennis schijnt voor deze mannen niet meer nodig te zijn? De vloermatten waren voorzien van een afgrijselijke Martin Schilder reclame dus heb ik deze ter plekke laten verwijderen en er wordt een setje neutrale matten nagestuurd.

Wat een verschil trouwens in cataloguswaarde tussen een VW Touran en onze geliefde O2! Ook na het vergelijk met een Golf Variant sloeg de ratiometing (vooral financieel) ruim in het voordeel van de Skoda uit, en ik kan nu na ruim 200 km nog echt geen kwaliteitsverschillen waarnemen!

Ik heb al eens een onderwerp geopend (sluitingshandgreep kofferbakklep) en ben benieuwd of mijn honden hier interesse in gaan tonen. Als wij met de honden trainen gaan ze overigens in de aanhanger, maar als wij op visite gaan mogen er wel eens 1 of 2 hondjes met ons mee en dan gaan ze toch echt achterin.

Ik lees al een paar maanden mee op het forum en ben achteraf heel blij dat ik niet heb gekozen voor de uitvoering met het Columbus navigatiesysteem, wat een ellende geeft dit als ik zo de berichten volg. Ik houd het gewoon bij mijn TomTommetje, steek ik gewoon bij mij als ik de auto parkeer, werkt ook prima!

Tot elders op het forum,

Coen Bok

Gieliovd

Forumguru
Welkom Coen! Mooie wagen heb je geleased zeg! Veel plezier ermee.

Apart trouwens dat je hem in Alkmaar hebt laten afleveren terwijl je 185km verder woont! Wil de dealer die hem levert het onderhoud ook niet doen en als er eens wat is...

Je hebt goed meegelezen wat betreft die achterklep haha ;)

Veel plezier met je auto en op het forum!

De keuze voor Alkmaar werd gemaakt aangezien mijn werkgever zelf speciale afspraken maakt over prijs, geeft meer voordeel dan dit door de Leasemij. te laten doen. Met ruim 1750 medewerkers en een groot wagenpark is dit echt mogelijk!

Het onderhoud laat ik hier echt in de regio doen! Op circa 10 km zit een goede dealer waarmee ik nu al afspraken heb gemaakt over vervangend vervoer tijdens onderhoud (zit niet standaard in mijn leasecontract opgenomen). Als ik de berichten zoal lees zal ik daar naar ik aanneem alleen voor onderhoud langs hoeven te gaan en zelden voor storingen.

Gieliovd

Forumguru
Beetje offtopic maar wilde even reageren op de TV's... er zijn veel winkels waar ze van toeten noch blazen weten maar er zijn er ook heel wat die er veel van weten.

Ik heb vorig jaar een 52" gekocht en bij de ene winkel wisten ze niks en bij degene waar ik hem kocht wisten ze alles. Ik wist er ook alles van dus ik prikte er wel doorheen als ze uit hun nek l*lden. Is toch leuk. Maar wel triest.

Zo blijft het, goede en slechte.

In de verkoop is het echter wel steeds beter te voelen dat de consument steeds wijzer wordt, zich steeds meer voorbereid en ook een grotere mond krijgt.

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , je hebt er wel een leuk exemplaar mogen laten samensteken . Je zult er ongtwijfeld heel veel plezier aan beleven.

skodaoctavia2

Actief lid
Welkom Coen. Ik sluit me aan bij de anderen. leuke wagen.
slim van je om geen columbus te nemen, istie een stuk minder aantrekkelijk voor het dievengilde. Ze schijnen ook geen interesse te tonen in een nexus :D dat is de voorganger.
Ik hoop voor je dat je honden niet dat speeltje in de kofferbak gaan vinden :bye:
veel lees plezier hier Coen.
Cheers

Bovenaan Onderaan