Even Voorstellen Fabia 1.6 16v Elegance 2007

Goedemorgen Mede Skoda rijders,
Mijn naam is Mark en woonachtig in het prachtige Heerhugowaard gelegen in Noord Holland.
Sinds eergisteren op papier eigenaar geworden van een Fabia Hatchback 1.6 16V Elegance uit 2007 met maar liefst 125dkm NAP op de klok.

Tijdens het proefrit rijden half december 2021 constateerde wij punten welke wij als reparatie hebben aangedragen bij de verkopende dealer.

Deze punten bevatten o.a. storing in de PDC achter( schakelt direct in lange toon) alsof er iets achter het voertuig staat en aangeeft "pas op! Niet verder" dit terwijl er nog een heel leeg parkeervak achter is. Ook uit zich dit in de climate control / radio dat hij zwart beeld laat zien of knipperend beeld.
- elektrische raam bediening LV is omgedraaid, omhoog is naar beneden en naar beneden duwen is omhoog
-hemelverlichting het schuifje van aan/uit/ opendeur ontbreekt.
- elektrische spiegels bediening werkt niet
-gordelkapjes bestuurder + bijrijder ontbrak
-ophanging hoedenplank
- bij het sluiten van de auto is een dubbele sluiting te horen, wat kan duiden op een defect deurslot of aankomend defect.
- Lekkage in achterbak ( vermoedelijk afkomstig van de bevestiging achterlichten)

Behoorlijk lijstje als je het zo leest, maar na een goed gesprek met de verkoper worden deze punten allemaal gerepareerd zoals hoort te werken + 24 maanden garantie op de gerepareerde zaken! Nou prima Deal!!

Vanaf half december tot van de week in afwachting gezeten tot telefoontje van dealer gaande ophalen van de auto, echter staan er volgens dealer nog veel onderdelen in backorder en willen ze graag alles in 1 keer vervangen. Logisch, maar voor ons werd het langzamerhand toch wel een logistiek probleempje met naar het werk toe gaan + hedendaagse dingen.
Na dit te hebben besproken met de dealer van hem toch de Skoda mee gekregen en op papier de eerder gemaakte afspraken goed weg laten zetten.
Na 1 dagje te hebben gereden begon plots het lampje EPC te branden icm ESP, Ook de functie cruise control werkte niet meer.
Direct de dealer gebeld en langs gereden, hij heeft de auto weer ingenomen en me voorzien van tijdelijk vervoer tot de Fabia nagekeken is.
SUPER Service!.

Tot nu het verhaal van mijn ervaring met onze Fabia, hopelijk hebben we na reparatie etc meer geluk.

Mijn vraag is nog wel, herkennen jullie 1 van bovenstaande problemen?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan