even voorstellen ... Fabia Combi 2001 1.9 TDI

Hallo ,
ik ben Bart ,ben afkomstig uit Limburg(België) en ik rij met een Skoda Fabia Combi 1.9TDI , 2001 , zwart , Comfort uitvoering , +- 82.000 km ondertussen ..

Ik heb de wagen ongeveer 1.5 week en heb er al 1300 km mee gedaan ..(zonder problemen uiteraard
smirk.gif
)

Hij bevalt erg goed , alleen nog enkele puntjes die nog moeten nagekeken worden :
- rammeltjes midden dashboard , ophangbeugel zeker?
- water'lek' bij de linker + rechter achterdeur
- heel licht zoemend geluid linksvoor (kdenk de lager)
- paar krasjes hier en daar maar die gaan we der proberen uit te poetsen

foto's komen eraan ...

Misschien nog een korte uitleg over mn nickname , ik heb bijna 5 jaar met een Renault 5 GT Turbo rond gereden (originele fase 1 van 1985 ) , maar die is dus verkocht wegens werkverandering , maar aangezien deze ook turbo is ,kan de nick ook blijven
cool.gif
.

groeten

Timothee

Actief lid
Hoi Bart, welkom bij de Skoda-clan
smile.gif

Je nieuwe auto is inderdaad ook een met turbo, maar mij lijkt het toch wel een hemelsbreed verschil met die oude R5 GT Turbo (dat lijkt me wel een kanonnetje...met waarschijnlijk een flink turbogat of niet?)!

inderdaad , maar dat was er ook wel tof aan , plotseling zo'n duw in de rug die dan bleef duren tot 5500 rpm ...
maar het verbruik was ook wel meer dan het dubbel van deze ...
frown.gif

Vandaag afspraak voor zen 1ste kleine onderhoud in onze handen ...

Zou ik dan ook meteen vragen om die middelste ophangbeugel van het dashboard vast te zetten of gaan ze hier bij de dealer sowieso het volledige dash voor slopen ? Misschien beter zelf eens proberen door die middelste luchtroosters er uit te halen en zo met een wig vast te zetten zoals al eens ergens gezegd is ? Heeft hier iemand foto's/'handleiding van hoe dat precies los/vast moet ?

bedankt

zo , 1ste onderhoud zit erop .. heb ook maar even achteraan de deuren laten afkitten tegen dat lek ..

vraagje : is de vervangingstermijn voor de distributieriem 90.000km of 120.000 km ?

CF1

Lid
Ik zou 90.000 aanraden en als je helemaal op veilig wil spelen zelfs nog ervoor.
Mijn garagist sprak over 100.000
maar ik hoorde ook verhalen over voor 90.000 om garantie te behouden...
Wat het exact is weet ik niet, maar ik heb op veilig gespeeld en bij mij is de distributieriem vervangen op 85.000

zit ondertussen aan bijna 86.000 (iets meer dan 5600 km gedaan ondertussen ) , vorige week maandag de rubbers van de stabilisatorstang laten vervangen , en nu het probleem met het electrisch raam (zie bekende kwalen..)

voor de rest heel tevreden!

Bovenaan Onderaan