Even voorstellen: HarrieSkoda met zijn O3

HarrieSkoda

Forumguru
Goedenavond,

Deze week mag ik mijn (zilvergrijze) Skoda Octavia 3 1.2TSI DSG7 van 10-2013 op gaan halen.
Ik kom van een Opel Astra schakel af, dus er gaat een wereld voor me open met die heerlijke DSG.

Helaas hoor ik daarentegen wel veel klachten/mankementen omtrent de DSG-bakken.
Het is moeilijk om te filteren wat nou juist en onjuist is wat erover geschreven wordt.

Ik ben zelf nog niet zo heel bekend binnen Skoda, dus ik hoop dat ik op dit forum veel informatie kan verkrijgen.

Natuurlijk heb ik, zoals eenieder, een soort wensenlijstje, wat ik graag nog zou willen veranderen aan de Octavia, zoals:
- Geblindeerde ruiten vanaf de A-stijl
- Turini 18" velgen matzwart (iemand die ze toevallig te koop weet/heeft staan?)
- Chiptuning (twijfel hierover; JD of TVS/DSG dokter, tips altijd welkom!)
- Professioneel laten poetsen (clayen, polijsten, waxen, sealen, etc.)

En de plannen voor in de toekomst op langer termijn:
- Xenon/LED koplampen (wat is hierin mogelijk en toegestaan, aangezien ik verhalen lees over canbus problemen en de hoogteregeling etc.)
- LED achterlichten (wat is hierin mogelijk ivm. canbus?)
- RS Voorbumper
- RS Grill zonder embleem
- Columbus indien deze gemakkelijk (zonder teveel aanpassingen) gewisseld kan worden met de Amundsen
- Enkele aanpassingen via VCDS (als ik weet wat voor aanpassingen er allemaal mogelijk zijn)
- Parkeersensoren voorbumper (achterbumper heb ik PDC, is de voorbumper hier gemakkelijk bij aan te sluiten?)

Ook vernam ik dat, zodra ik de Octavia heb, ik naar een dealer moet om de 34H5 (16-01-2017) terugroepactie uit te laten voeren. Hebben al meer mensen deze modificatie uit laten voeren, en wat was de ervaring hiervan?

Zo.. Een erg lang voorstelrondje, maar ik hoop dat jullie me als beginner op weg kunnen helpen!:thumbsup:

Groetjes,
HarrieSkoda

Cordoba

Forumguru
Welkom Harrie. Als de terugroepactie met de DSG te maken heeft: als je terugleest is er wisselende ervaring met het positieve effect daarvan. Als je toch laat tunen bij TVS of JD (beiden zijn goed) kun je na de terugroepactie de schakelmomenten van de DSG nog wat beter maken (prettiger rijden).

Ik weet niet of je al een adres hebt waar je wil laten detailen (poetsen), maar de regio waar je woont maakt wel verschil (er zijn maar weinig detailers die het halve land doorreizen, of klanten van detailers die het halve land doorreizen)

Last resort

Forumguru
Welkom en zo te zien heb je voor je zelf al een leuk lijstje klaar.
Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte:jaja:

HarrieSkoda

Forumguru
@ All; Thnx voor het hartelijke welkom! De Skoda staat inmiddels veilig thuis :yeehaa:.

@ TurboBooster; Er schijnt nogal veel verwarring te zijn tussen de verschillende terugroepacties. De 34H5 is een software update en géén vervanging van je synthetische olie naar minerale olie (correct me if i’m wrong)!

@ Cordoba; Wat is jou advies dan? Eerst de 34H5 uit laten voeren door de dealer en vervolgens richting TVS? Of de 34H5 achterwege laten en direct naar TVS gaan?

Ik kom uit het zuiden van Brabant. Ik wil er best een stukje voor rijden, maar zie het niet zo zitten om het hele land ervoor door te moeten crossen.

@ Last Resort; Het is inderdaad een flinke lijst. Eerst maar even kijken wanneer die geldboom uitschiet, haha.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan