jbroekma
Lid
Hallo, even voorstellen. Ik ben sinds langere tijd Skoda rijder. Mijn vrouw rijdt inmiddels in haar derde Skoda Fabia, waarbij de eerste in 2006 geleverd werd. Ook ik ben overstag gegaan in 2013 middels Lease via mijn werkgever de Skoda Superb II 1.6 TDI met 105PK Business edition te gaan rijden. Na 5 jaar en drie maanden moest hij eruit. Heerlijke auto, Xenon verlichting en alcantara elektrisch verstelbare stoelen alleen een motorisch probleem gehad met de ERG klep nadat deze was teruggebracht om software matig de sjoemelsoftware aan te passen. Verder 170.000 kilometer probleemloos gereden zonder dat ie me in de steek heeft gelaten. Werkgever had inmiddels lease deal gemaakt met Renault, dus nieuwe auto was een Renault Megane. Niet om arrogant te zijn, er zijn zat mensen die een Renault Megane willen rijden, maar dat financieel niet kunnen, maar wat heb ik me geërgerd aan deze DCI met 110PK auto zonder navigatie en geheel uitgeklede versie. Alleen een trekhaak kon er nog vanaf. Snel naar een nieuwe werkgever gezocht en een eigen Skoda Superb III 1.6 TDI business Edition gekocht met 120 PK van 2017. Compleet andere Skoda superb als de tweede generatie. Veel meer stabiliteit op hogere snelheden een stuk sneller als de vorige en een supermooi navigatie systeem. Inmiddels via VAG techniek ( via tips van jullie forum) de auto laten chiptunen naar 150PK. Naar mijn mening hoort deze PK verhouding veel beter bij dit kaliber auto. Wel valt me op en dat ook al gelezen op jullie forum een paar rare zaken, als dashboardkastje valt regelmatig spontaan naar beneden, elk jaar nieuwe batterijen voor mijn sleutel, deuren die spontaan niet meer opengaan, soms de rechtervoordeur, soms de linker achterdeur en dan alleen van binnen uit te openen. NU toch ook een bijzonder probleem, het uitlaatgassysteem lampje gaat regelmatig aan en dan weer naar een paar honderd kilometer uit. Bijzonder want auto heeft nog maar 90K kilometer gelopen. Enfin, ik hoop hier wat meer informatie uit jullie forum te halen en uiteraard altijd bereid om kennis te delen.
Groet, Jeroen Broekman
Groet, Jeroen Broekman
Laatst bewerkt: