even voorstellen...mijn eerste skoda

Mark77

Lid
hallo Allemaal,

ik zal me even voorstellen.
Ik ben mark, kom uit overijssel en ben in bezit sinds vorige week van een skoda fabia combi 1.4 16v 55kw uit aug 2005.
Ik heb deze uit duitsland gehaald gezien de goedkopere aanschafprijs en luxere opties.
Ik vind het leuk om zelf te rommelen met de auto dus probeer zelf al het onderhoud te doen.
Dit forum is erg handig wat ik al even gelezen heb.

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum Mark :bloemen: Met wat fraaie plaatjes maak je veel leden hier blij. Overigens welke luxe opties heb je in de Fabia die je in NL niet of moeilijk kunt vinden? Overigens kun je zelf ook aardig wat zaken aanpassen aan je Fabia, kijk maar eens in mijn topic (zie handtekening onder aan mijn berichten)

Mark77

Lid
hallo Cordoba,

ik zal binnenkort even wat foto's maken..
Ik weet niet precies wat er hier niet te krijgen is, maar er zit vaak in duitsland meer op omdat ze wat luxer willen:
ABS, ESP, ASR, Airco, stuurbekrachtiging, mistlampen, spiegelverwarming, metallic lak, lichtmetalen velgen, stalen velgen op winterbanden, stoelverwarming, skoda radio symphony enz..
Vergeet vast nog wel wat...

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Heeft het je veel financieel gescheeld? En zat er veel tijd tussen ophalen in Duitsland en de uiteindelijke RDW keuring?

Mark77

Lid
Het scheelde me ongeveer 2000 euro en een lage km stand. Aantoonbaar.
Ik heb alles zelf gedaan. Je kan hem zonder afspraak bij het rdw aanmelden voor invoering dus gaat snel. Daarna binnen week het kenteken bewijs binnen en rijden maar!

Cordoba

Forumguru
Mark, als ik het zo vergelijk met mijn vrij kale 2003 combi zie ik de volgende verschillen: ESP/ASR, stoelverwarming en Skodaradio.
De mistlampen en LM velgen heb ik naderhand zelf toegevoegd aan mijn auto en heeft me inclusief het overleggen van mijn banden (van de originele stalen velgen naar het huidige LM) zo'n 200 euro gekost.

Skodaradio heb ik gelukkig niet: naar mijn idee te ouderwets en beperkt ten opzichte van een goede aftermarket radio.

Mark77

Lid
Ok dat is niet duur! Ik vind een stukje veiligheid erg belangrijk en ben erg blij met de esp. Dit mag wat mij betreft in iedere auto.

Joske

Forumguru
Welkom Mark, sinds enige tijd is het nu Europees verplicht om nieuwe wagens met ESP uit te rusten, dus dat is alvast een stapje omhoog voor alle chauffeurs. (weet wel niet meer vanaf welk bouwjaar het ingevoerd is, ik dacht 2011 of begin 2012)

WillemJan

Forumguru
Hoi Mark,

Veel plezier met je Fabia. Mooie auto. En veel succes met het zelf uitvoeren van het onderhoud. Ik heb 2 linkerhanden, dus ik zal me daar niet aan wagen...

Groetjes... Willem-Jan

Mark77

Lid
bedankt allemaal voor de reacties! auto bevalt tot nu toe prima. Net de airco beurt laten doen dus kan ook weer vol de zomer in...

Bovenaan Onderaan