Even voorstellen na 7 jaar!

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo,

Ook ik had mij hier nog niet officieel voorgesteld kwam ik achter. Wordt wel eens tijd na 7 jaar rondneuzen en af en toe een kleine bijdrage.

Mijn naam is Peter en woonachtig in Didam. Samenwonend en 2 kinderen in de leeftijd van 2 (jongen) en 4 (meisje) jaar. Schitterend spul om te bezitten naast een Skoda trouwens. Soms ook wel vermoeiend.

De naam Peter_Octavia komt voort uit de aankoop van de eerste Skoda in het jaar 2007. Dat was toen een OII Combi 1.9 TDI Elegance met ABT-tuning bouwjaar 01-2006. Ondanks de nodige problemen wel met veel plezier in gereden. Deze wagen begin 2011 verkocht.

Na de OII kwam er een nieuwe Fabia Greenline 1.2 TDI van 03-2011. Deze wagen puur gekocht om goedkoop te kunnen rijden. Echter wel redelijk uitgebreid met de nodige opties vanuit de fabriek en ook achteraf zijn er de nodige spullen toegevoegd. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Ook de Fabia heeft het veld weer moeten ruimen voor iets anders. Iets eerder dan eigenlijk de bedoeling was, maar ik ben er niet rouwig om. Je komt wat tegen. Komt in gesprek en gaat proefrijden en vervolgens… verkocht.

Sinds afgelopen week dus de troste bezitter van een SuberB Combi 1.6 TDI greenline Ambition Businessline van januari 2011. Deze wagen is nog helemaal standaard.

Voorlopig eerst maar even rijden en dan langzamerhand wat dingen veranderen. Wat zeker komt is 18” LM voor de zomer. De standaard 16” velgen zijn voorzien van nieuwe winterbanden. Ook motortuning zit wel in de planning t.z.t. Komt allemaal wel een keer goed.

Ook ledverlichting voor zowel binnen als buiten staat hoog op het verlanglijstje.

Zo dat was in het kort een beetje mijn Skoda verhaal. Uiteraard is er voor Skoda ook al een auto verleden, echter niet merken trouw geweest zoals nu.

Hieronder de drie foto’s van de Skoda’s:

Vroeger: OII 1.9 TDI Elegance met ABT-tuning:
OII.jpg

Vorige: FII 1.2 TDI Greenline met JD-tuning:
exterieur_voor_passagierzijde.JPG

NU: SII 1.6 TDI greenline Ambition Businessline nog origineel:
Skoda.jpg

Wel een komische volgorde trouwens.:pardon:

Grt.

Peter

CDK

Forumguru
@Peter_Octavia, hartelijk welkom, gefeliciteerd met je S2 en dankjewel voor het voorstellen!
Leuke modificaties staan er in het vooruitzicht, houd ons maar met praatjes en plaatjes op de hoogte als je wil ;)

kansberg

Forumguru
Welkom Peter, fraaie auto's, vooral de onderste ;). Daar zal je geen spijt van krijgen, het rijd heerlijk en bovendien super(b)zuinig. (Gisteren volgetankt: 1 : 19,92 :D). Vind de 'Moon' velgen erg fraai onder de Superb, daarvoor zou ik persoonlijk niet uitkijken naar grotere exemplaren, maar uiteraard is dat persoonlijk dus subjectief.

Ben erg benieuwd wat je ervaringen met led worden, ik zit hier ook over te denken (drl-en en stadslichten,) maar ben er nog niet uit.

Veel veilige kilometers en houd ons op de hoogte, we zijn dol op foto's :D.

P.s. Ik heb erg goede ervaring met motortuning van de 1.6 TDI. Zeker de moeite waard.

Peter_Octavia

Forumguru
Allemaal bedankt voor het warme welkom. Het lijkt alsof ik me hier al 7 jaar thuis voel:yeehaa:

@Blackokkie2, Onder de OII zaten 17" Sputnik velgen. Origineel Skoda trouwens. Je ziet ze zelden.

@Cordoba, inderdaad nog een paar modellen te gaan. Misschien volgt de Citigo nog wel begin volgend jaar voor de vrouw des huizes.

Peter_Octavia

Forumguru
De eerste modificatie is een feit.

Led stadslichten. Was ook wel nodig als je ziet wat er voor ratje toe er uitkomt!

Deze ledlampjes had ik net een halfjaartje in de de Fabia zitten en er dus uitgehaald. Stadslicht nieuw.jpg

De oude:
Stadslicht oud.jpg

Ook geprobeerd deze modificatie te maken.
Kenteken LED.jpg
Helaas een foutmelding. In de Fabia hebben ze het half jaartje prima gedaan zonder foutmeldingen. Wel handig dat Maxidot nu ook aangeeft wat er defect zou zijn. Dat had ik niet bij de Fabia.

Grt.

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo allemaal.

Helaas is er een einde gekomen aan het Skoda tijdperk. De Superb heeft na 4 jaar trouwe dienst het veld moeten ruimen. Met veel plezier in gereden en geen noemenswaardige problemen gehad, echter wou toch wel eens weer wat anders. Was aan het kijken voor een SUV, echter toen werd me deze Golf aangeboden.

We gaan weer kleiner rijden en na 3 dieselauto's naar benzine toe. Het is een VW GOLF 7 Variant 1.5 TSI DSG 150pk Highline geworden. Hij is afkomstig bij onze oosterburen en de vorige eigenaar heeft flink wat opties aangevinkt;
- panorama schuif- kanteldak
- originele wegklapbare trekhaak
- active info display
- sportonderstel met 18" velgen (geen DCC)
- koplampenverlichting Led Plus (echt top verlichting)
- alle hulpsystemen (ACC/lane asist etc)
- Discover Media systeem met navigatie

Helemaal compleet. Alleen jammer de ze de voorruitverwarming niet hebben aangevinkt. Maar ja er moet wat te wensen overblijven. 20181119_115553.jpg 20181119_115633.jpg

We gaan bewust weer een stapje kleiner. Alhoewel is de Golf ook nog een flinke auto. Op papier zou de kofferbak zelfs 2 liter groter zijn kwam ik achter.

Inmiddels al 400 km mogen rijden en wat een genot om in te rijden. De SuperB reed ook heel fijn, echter is dit toch wel weer een stapje beter. Vooral met automaat rijden is top:jaja::jaja:

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de Golf @peter_ovtavia, veel plezierige kilometers toegewenst.
(Ik begrijp alleen niet als je voor een SUV gaat kijken je je een Golf Variant laat aansmeren) :)

Bovenaan Onderaan