Even voorstellen, nieuwe gebruikte leaseauto

IMG_20191214_130814.jpg Onlangs heb ik een nieuwe baan gevonden waar ik 1 januari mag beginnen. Hierbij hoort ook een nieuwe leaseauto. Gezien het aantal km welke ik ga maken moest ik een diesel kiezen en van mijn werkgever mocht het een c-segment auto zijn. De auto's worden door het bedrijf gekocht en altijd jong gebruikt met max 30.000 km op de teller. Aangezien ik 3 kleine kinderen heb is de ruimte op de achterbank bepalend. Verder was het voor mij een grote wens om een automaat te gaan rijden.

Mijn collega had vorig jaar gekozen voor de megane en de ervaringen van het bedrijf hiermee zijn goed. Een blik op de erg gevormde achterbank leerde echter dat dit met kinderzitjes een probleem op zou leveren. Mijn pech was dat de bedragen waarvoor een megane van 1 jaar oud gaan erg laag zijn. Ook nog gekeken naar een Hyundai i30 (deze had ik bij mijn vorige werkgever) en Kia C'eed maar ik ergerde mij bij die auto aan het materiaalgebruik. Na 1 jaar af en toe kinderschoenen tegen het dashbordkastje en de portieren zaten er al heel veel krassen in. Ik schaamde me bij het inleveren, maar volgens de dealer was dit niet vreemd bij deze auto. Mijn priveauto uit 2007 ziet er na jaren intensief gebruik nog beter uit.

Al snel kwam de keuze uit op of een focus of een octavia. Inmiddels had mijn werkgever aangegeven dat ik ook in Duitsland mocht kijken. Na bezoek aan de ford dealer om de focus eens te bekijken viel deze af. Een mooie auto, maar ik vind het interieur gewoon niet mooi. Op zoek naar een octavia dus.

Uren heb ik zitten speuren op mobile.de naar mooiste uitvoering. Ik moest redelijk snel handelen want ik merkte dat de aangeklede exemplaren steeds snel weg waren. Uit eindelijk met behulp van mijn garage een mooie station in duitsland gevonden en met toestemming van de werkgever binnen een uur ongezien gekocht. Het gaat om een style uit 2018 1.6 tdi met dsg. Opties die erop zitten zijn stoelverwarming, half leer, panoramadak, electrische kofferklep en adaptieve cruisecontrole. Verder een zeer complete auto en zal zeker nog functies gaan ontdekken.

Inmiddels staat de auto bij de dealer en heb ik een rondje gereden op handelsplaten. Wat een fijne keuze. Bij het rdw hebben ze hem nu op de eerste week januari gepland voor het op kenteken zetten. Ik kan niet wachten...

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dit wordt echt een tijdloos interieur, tijdlozer dan dat van de o2 en s2. Benieuwd naar de buitenkant.

Welkom.

Vandaag de auto in ontvangst mogen nemen.... Wat een heerlijke auto... Hij staat nu op de Winterset. In mijn ogen iets mindere velgen, maar in het voorjaar komen de 18 inch eronder en dat maakt hem echt wel af. Gelijk bij een maatje van me een soort mini skodaclub je gehad....

Bijlagen

• IMG-20200111-WA0000.jpg
    IMG-20200111-WA0000.jpg
    203,9 KB · Weergaven: 70
  • Screenshot_20200111_172305_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200111_172305_com.android.gallery3d.jpg
    798,3 KB · Weergaven: 63
  • Screenshot_20200111_172329_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200111_172329_com.android.gallery3d.jpg
    800,3 KB · Weergaven: 61
  • Screenshot_20200111_172348_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200111_172348_com.android.gallery3d.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 54
Screenshot_20220627-191917_Samsung Internet.jpg door veranderen van werkgever mocht ik wederom een nieuwe auto uitzoeken... ivm levertijden moest het een voorraadmodel gaan worden of een occasion van maximaal 1 jaar oud. Eisen waren automaat, voldoende ruimte op de achterbank en benzine deze keer. Om binnen budget te blijven is het een 1.0 geworden. Na een proefrit met een andere 1.0 was ik overtuigd dat die voor mij voldoende is. Volgende week krijg ik hem alweer.

Japanese Power

Donateur
Nice @Bobastic. Groot gelijk, niks wachttijden, netjes. Heb een half jaar geleden hetzelfde gedaan (met een Enyaq weliswaar).
Maar is het nu een voorraadmodel of een hele jonge occasion geworden?

Japanese Power

Donateur
Heel slim. Ik heb hier al vaker aangegeven dat in met name DU (dasimport.nl) heel veel jonge OC4 te koop staan die ook nog eens lekker compleet zijn uitgerust. Maar ja, sommigen willen liever 15 maanden of langer wachten omdat de auto "helemaal" naar wens is. Ik heb daarvoor bedankt toen ik de oplopende levertijden, wegvallend opties en prijverhogingen onder m'n neus kreeg voor de OC4. Alvast veel FUN met je nieuwe bak!

Bovenaan Onderaan