Even voorstellen; Octaaf_1.8T

Hallo forummers,

Mijn alias is Octaaf_1.8T en ik heb mij hier een jaar of 6 geleden aangemeldt. 6,5jaar geleden heb ik namelijk een O1 Combi 20V Turbo aangeschaft en daar hebben wij sindsdien en zo'n 75000km van genoten.
Helaas is er naast een tijd van komen ook een tijd van gaan, dus heb de auto vandaag verkocht. Ik heb echter nog een setje originele Skoda lichtmetalen velgen over, welke ik graag via dit forum te koop aanbiedt.
 

turboturbo

Forumguru
@Octaaf_1.8T veel plezier met de Audi natuurlijk! :thumbsup:

Waren de problemen omtrent het inhouden van de motor van jouw Octavia I met 1.8 20V motor nog opgelost gedurende jouw verdere bezit?
 
@turboturbo; ja, deze zijn opgelost maar eigenlijk kan ik er niet direct de oorzaak voor aanwijzen. Heb het een winter gehad dat de auto regelmatig na een koude start de eerste meters inhield. Wat ik uiteindelijk vervangen heb (even uit het hoofd, want het is alweer paar jaartjes geleden) is de luchtmassameter en de N57 magneetklep. Ik verwacht eerder dat het in de luchtmassameter heeft gezeten, waarbij ik overigens eerst nog een B-merk, 2e hands heb geprobeerd (wat het euvel niet verhielp) en uiteindelijk voor een nieuwe, originele Bosch ben gegaan.
Ervaar je dezelfde problemen, en al langere tijd?
 

turboturbo

Forumguru
Dank voor je antwoord!

Ja ik ervaar bijna hetzelfde hoewel dit ook met warme motor voor komt. En ik het meer zou omschrijven alsof iemand anders heel even extra gas geeft, waarna de auto even in houdt: rond de 1200 ~ 1500 tpm en alleen als ik half gas geef, krijgt de auto soms ineens een duwtje tot meestal 2500 tpm en houdt dan ineens weer in / past de versnelling weer aan aan de stand vh gaspedaal.

Ik heb nu als mogelijke verdachten verzameld van o.a. dit forum:
- lekke vacuüm slang(en)
- slecht werkende dv klep (ik hoor ook iets afblazen als hij plots inhoudt, net zoals wanneer je gas los laat bij bijv schakelen)
- slechte luchtmassameter

Heb nog geen tijd en geld gehad er naar te laten kijken (moesten eerst andere dringender zaken opgelost worden) en een monteur had de dv klep al eens getest op lekken, waar toen niets uit kwam. De ecu maakt ook geen foutmelding aan.

Ps. Er bestaat ook een Audi forum ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan