Even voorstellen octavia 2 combi

Mijn Naam is Willem en kom uit Vlaardingen. Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een Skoda Octavia combi Élégance uit 2010 1.2tsi met 70.000 km op de teller. Ben voor deze ruime auto gegaan omdat ik de bijtelling van mijn bedrijfswagen te duur vond worden VW transporter.

De octavia rijdt super. Alleen nu ik een beetje aan het kijken ben op het internet maak ik mij een beetje zorgen om de ketting. Waar zo bijna elke 1.2 tsi last van schijnt te hebben. Nu hoor ik aan mijn Octavia gelukkig niks geks. En als ik het onderhouds boekje nakijk zie ik ook niet dat deze al vervangen is ook weet de vorige eigenaar van niks. Zou het kunnen dat niet alle 1.2's er last van hebben?

Ik hoop niet dat ik straks ook 1 van de gelukkige ga worden van een opgerekte ketting, mocht het wel gebeuren op wat voor een bedrag kan ik dan ongeveer rekenen?

Mvg Willem

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Volgens mij beperkt het kettingprobleem zich tot 1 of 2 bouwjaren, en zijn eigenlijk alle probleemkettingen ondertussen wel zo'n beetje vervangen. Lang niet alle auto's met een bepaalde motor hebben er last van gehad, dus je hebt kans dat jouw auto net een goede ketting heeft gekregen. Volgens mij is ook redelijk snel te checken of de motor last heeft van een opgerekte ketting (of ben ik in de war met de DSG-koppeling?).

Thokozanoah

Forumguru
Welkom op hét forum! Wat betreft de ketting kan ik je helaas niet mee helpen, maar een bezoekje aan een dealer zou al snel duidelijkheid kunnen geven of de auto tot de "probleemserie" behoort en of er al iets aan gedaan is. Kijk ook even in de kofferruimte of daar geen sticker is geplaats met evt. uitgevoerde modificatie.

Alvast bedankt allemaal voor het warme welkom. Ik heb nog even gekeken in de kofferbak maar ook niks kunnen vinden. Zal van de week eens langs de dealer rijden om te vragen of ze kunnen achterhalen of de ketting al vervangen is.

Bovenaan Onderaan