Even voorstellen, Octavia II 1.8 DSG

Hallo allemaal,

Na een mooie vakantie naar Italië kwam voor mij toch het besluit om mijn oude Seat Toledo 2.3 V5 sport uit 2003 te gaan vervangen. Hij heeft er inmiddels 243 duizend kilometer op staan en na een kapot wiel lager wilde ik niet langer wachten wat het volgende reparatie punt zou gaan worden. Hoewel het motor blok nog prima prestaties verricht en 0 olie verbruikt!

Al geruime tijd had ik de Octavia II van na 2010 in gedachte. Want het moest een ruimere auto worden dan mijn Seat die nog afstamt van een golf 4. Het liefst een combi. En wel lekker luxe aangekleed. Seat had 170 pk. Maar wist dat de 1.8 TSI 160 pk ging leveren met een veel hoger koppel. Dan ook gelijk maar een DSG automaat want die wilde ik ook al een lange tijd hebben.

Met dit wensen lijstje maar eens gaan zoeken. Kwam veel RS'en tegen. Maar die zijn toch wat te duur en ook duurder in gebruik. En toen viel mijn oog op een 1.8 DSG Elegance buisness line hatchback uit 2010 met nog geen 50 duizend kilometer!
Even overlegd met vriendin en toch maar op af gestapt.

Na een heerlijke proefrit waarin ik zowel motor als bak goed heb uitgetest hebben we deze auto gister gekocht!

Na montage van een trekhaak kunnen we hem begin volgende week ophalen.
Zin in!!
 

Petrolhead

Forumguru
Welkom!
Heb ff gespiekt op internet mbv je kenteken, mooie complete uitvoering.
Er zijn hier op het forum genoeg leuke simpele aanpassingen te vinden om je auto nog leuker te maken, nieuwe logo's, VCDS opties, voetverlichting enz.

Bovenaan mijn lijstje zou aanpassing van de DSG software zijn om je koppeling een langere levensduur te geven.

En ik zie een Parrot op je dashboard, zit er standaard geen carkit in de Businessline?

Geniet van je kilometers en lees je lekker in hier op het forum zou ik zeggen! :D
 
Dank je Petrolhead!

Het is inderdaad een mooie complete uitvoering met Xenon en Columbus navi.

Ik verwonderde mij ook al over de Parrot. Maar omdat ik hem nu nog niet thuis heb staan kan ik niet testen hoe een en ander aangesloten is. Dat wordt testen.

Ik moet mij nog even verdiepen in de kosten wat DSG software aanpassing gaan zijn. Heb inderdaad wel begrepen dat dit de koppelingen ten goede zal komen.

Verder wil ik nog wel wat gloeilampen gaan vervangen voor LED's. Daar heb ik op het forum al een en ander over gelezen.
 

canth

Actief lid
Gefeliciteerd, ik heb 4 jaar met veel tevredenheid een soortgelijke auto gebruikt, alleen een elegance, geen Business Line.
Enige probleem was het olieverbruik na 150.000km (1 liter per tankbeurt), dat is iets om in de gaten te houden. Veel plezier met je nieuwe auto! De motor levert overigens vaak eerder 180 dan 160pk.
 
Dank je!

Ik hoop dat ie het goed blijft doen maar ik heb inderdaad al wel begrepen dat het olieverbruik een belangrijk ding is bij de eerste TSI'tjes.

Ik ga dat goed in de gaten houden!
 

Beun12

Forumguru
Welkom!
Kan me je reactie voorstellen, ook wij waren na de testrit direct verkocht. 1.8 TSI is ook een super fijne motor met ruim voldoende vermogen.
 

CDK

Forumguru
@FrankieB, welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik neem aan dat je op de hoogte was van de soms voorkomende problemen met DSG 7 en het olie verbruik van de 1.8 TSI motoren?
 
Dank je wel @Corné de Kluijver!

Ik ben inderdaad op de hoogte van de problemen die zich voordoen bij de DSG 7 bak en de TSI motoren.

De DSG bak wil ik wel voorzien van andere software om de slijtage van de koppelingen zo veel mogelijk te beperken. En tevens de sport stand wat aanpassen zodat die bruikbaarder word.

Verder houd ik het olieverbruik goed in de gaten.

Nog even wachten tot ik hem op mag halen! Trekhaak was gister nog niet geleverd. Garage houd mij goed op de hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan