Even voorstellen Skoda echtpaar.

Philos

Actief lid
Hallo allen,

Ik lees hier al een poosje op het forum mee maar zal me ook even voorstellen.
Nadat mijn vrouw iets meer als 3 jaar terug haar rijbewijs haalde en ik eens had uitgerekend wat mijn toenmalige Hyundai i30 CW eigenlijk koste heb ik deze maar snel ingeruild voor 2 Chevrolet Sparks BiFuel.

De auto van mijn vrouw begint na 130000 km (in 3 jaar) nu toch wel aardig in onderhoud te kosten en daarom besloten we naar een andere auto te kijken.

Voor mijn vrouw zijn we uitgekomen op een Skoda CitiGo met
Tornedo Red lak
Cruise control
Zwarte bekleding
Edition Plus pakket
Exterieur pakket (Striping)
Move & Fun Pakket

En aldaar dan toch ook maar besloten om voor mij een Octavia Combi te doen, omdat we toch af en toe wel een ruimere auto wilden, dus hebben we gelijk ook een Octavia Combi Edition Businessline met
Sunset (extra donker getinte ramen)
Hill Hold Control
Metallic lak Quartz Grey

Mijn vrouw zal over 3 weken kunnen rijden, ik op zn vroegst over 16 weken...

Ik ben helemaal niet merkvast, ik heb bijna alles gereden en heb jaren geleden (toen ik nog lease auto kreeg van mijn baas) de eerste Octavia heel hard overwogen.
Komende vanuit de zeer spartaans te noemen Spark is iedere auto al een major upgrade, de Citigo voor mijn vrouw is voor haar echt een vooruitgang maar de octavia voelt voor mij wel als een grote sprong! Jammer dat ik zo lang moet wachten.

CDK

Forumguru
hartelijk welkom hier, dankjewel voor je intro en gefeliciteerd met jullie dubbele aankoop :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Welkom (meneer en mevrouw) Philos:bloemen: Ik ben benieuwd hoe klein of hoe groot het verschil in brandstofverbruik straks is tussen beide Skoda's. Ik neem aan dat jullie 2x voor een Skoda hebben gekozen, om op die manier extra korting bij de dealer te kunnen krijgen, maar wat ik me wel afvraag: als je absoluut niet merkvast bent, waarom je dan precies op Skoda bent uitgekomen.

Philos

Actief lid
Welkom (meneer en mevrouw) Philos:bloemen: Ik ben benieuwd hoe klein of hoe groot het verschil in brandstofverbruik straks is tussen beide Skoda's. Ik neem aan dat jullie 2x voor een Skoda hebben gekozen, om op die manier extra korting bij de dealer te kunnen krijgen, maar wat ik me wel afvraag: als je absoluut niet merkvast bent, waarom je dan precies op Skoda bent uitgekomen.

Dat we beide op skoda zijn uitgekomen is redelijk makkelijk te verklaren.

De Spark van mijn vrouw heeft veel problemen gekend en heeft eigenlijk vanaf het begin af aan te veel in onderhoud en reparatie gekost, om van die variable onvoorspelbare kosten af te zijn ben ik naar Private Lease gaan kijken.

Mijn werkgever heeft een collectief overeenkomst met Volkswagen, dus wij krijgen korting en een aantal heel goede voorwaarden (minder eigen risico, afkoop bij overlijden of werkloosheid etc.) en na dat te hebben uitgerekend was een Mii/Up/CitiGo op benzine goedkoper als haar spark op G3.

Van de 3 auto's had de CitiGo de meeste luxe, vanuit PON wordt de CitiGo Edition aangeboden voor de prijs van een kale Up dus viel de keuze op Skoda.
Ik ben vanaf de allereerste Octavia al geintereseert in die auto maar de 3e generatie is niet alleen een heel ruime auto maar ziet er ook gewoon goed uit.

De keuze was dus een kale up of mii of meer betalen voor de extras of voor weinig een aangeklede CitiGo en voor mij een "ruime auto", dus dat was keuze tussen de Golf Variant en de Octavia combi. Ik ben niet merkenvast maar Seat "mot ik niet" dus daar heb ik niet gekeken. Voilla, 2 skoda's dus.

Waalko Kramer

Forumguru
Hallo allen,

Ik lees hier al een poosje op het forum mee maar zal me ook even voorstellen.
Nadat mijn vrouw iets meer als 3 jaar terug haar rijbewijs haalde en ik eens had uitgerekend wat mijn toenmalige Hyundai i30 CW eigenlijk koste heb ik deze maar snel ingeruild voor 2 Chevrolet Sparks BiFuel.

De auto van mijn vrouw begint na 130000 km (in 3 jaar) nu toch wel aardig in onderhoud te kosten en daarom besloten we naar een andere auto te kijken.

Voor mijn vrouw zijn we uitgekomen op een Skoda CitiGo met
Tornedo Red lak
Cruise control
Zwarte bekleding
Edition Plus pakket
Exterieur pakket (Striping)
Move & Fun Pakket

En aldaar dan toch ook maar besloten om voor mij een Octavia Combi te doen, omdat we toch af en toe wel een ruimere auto wilden, dus hebben we gelijk ook een Octavia Combi Edition Businessline met
Sunset (extra donker getinte ramen)
Hill Hold Control
Metallic lak Quartz Grey

Mijn vrouw zal over 3 weken kunnen rijden, ik op zn vroegst over 16 weken...

Ik ben helemaal niet merkvast, ik heb bijna alles gereden en heb jaren geleden (toen ik nog lease auto kreeg van mijn baas) de eerste Octavia heel hard overwogen.
Komende vanuit de zeer spartaans te noemen Spark is iedere auto al een major upgrade, de Citigo voor mijn vrouw is voor haar echt een vooruitgang maar de octavia voelt voor mij wel als een grote sprong! Jammer dat ik zo lang moet wachten.

Welkom!

Bovenaan Onderaan