Even Voorstellen Skoda Octavia RS

Tomtomm

Senior Member
Beste allemaal!

Bij deze even een voorstel berichtje.
Een aantal jaar geleden al een keer een topic gestart door drukte thuis (verhuizen + verbouwen en en 2 lieve kindjes) is het aanpassen van de auto op een lager pitje komen te staan.

Inmiddels bijna 30 jaar en werkzaam in de autobranche, 5 jaar gelden de overstap van de werkplaats naar een opleider in de Automotive branche gemaakt.
Het oplossen van complexe storingen en het geven van trainingen zijn nu mijn dagelijkse werkzaamheden.

Hierbij nog even een aantal foto's van de auto die ik heb bereden.
Gestart met een groene golf 3 die naar een aantal aanpassingen er zo bijstond. Nog steeds spijt dat ik die auto verkocht heb, wat een fijne karretje was dat.
Helemaal standaard op een schroefsetje en 16 inch audi a8 putdeksel velgen



Na een aantal jaar met plezier met de golf te hebben gereden kwam de drang naar meer vermogen. Bij de seat garage waar ik werkte hadden we op dat moment erg veel cupra's en Fr modellen in onderhoud. Zoiets moest het worden, na een aantal weken zoeken een mooie gevonden bij een seat dealer in Friesland en de Leon fr daar meegenomen. Helemaal standaard bij aanschaf.




In de 5 jaar dat de auto in mijn bezit is geweest, hebben we de Leon aardig aangepakt.
-Onderstel aanpassing (kw v1 met rondom powerflex
-Stage 1 bij Vagtechniek
-Cupra remmen voor
-K&N intake
-custom uitlaat vanaf de dowpipe met een cupra sierstuk.
-Daarnaast veel onderhoud gepleegd om de auto betrouwbaar te houden.

Erg veel plezier met de auto gehad.


De leon heeft ook nog in de autoweek gestaan samen met 3 andere leon's. Dit was erg leuk om een keer mee te maken.



Ivm de komst van ons 2e kindje kwam de wens naar een auto met iets meer ruimte.
Je neemt toch aardig wat spullen mee met 2 kleintjes haha:tongue:

Uiteraard was er een wensenlijstje en stonden er een aantal auto's op de shortlist.
Het wensenlijstje bestond als volgt:
-Een station uit het vag programma met een beetje pit (180Pk+)
-DSG met een nattekoppeling dus de dq250 of dq381
-Adaptive cruise
-apple carplay
-trekhaak

Zeker door de laatste wens (trekhaak) vielen er een aantal opties af (golf 7r station en Cupra ST)
Een audi a4 vonden we iets te klein en een a6 is qua vaste lasten en onderhoud toch behoorlijk aan de prijs.
De vw passat was een goede optie echter in de 280 pk uitvoering weinig te vinden. (stiekem ook best een beetje saai van buiten)

Met deze afvallers blijft er in het vag programma niet heel veel over op skoda na.
De superb en de Octavia 1.8 of Rs.
De superb erg mooi maar ook erg lang haha, uiteindelijk kwamen we tot de conclusie het moest een Octavia RS worden.

In Nederland de websites in de gaten gehouden daar kwam alleen niet de juiste naar voren.
Vaak hoge kilometer standen en behoorlijk aan de prijs.
Dat werd een zoektoch over de grens, mobile vaak bekeken en de keuze gemaakt om zelf een auto te importeren.

Na een aantal weken een een advertentie gevonden van een skoda dealer die een rode Rs had ingeruild van de eerste eigenaar.
De dealer vertelde eerlijk dat de motorkap ivm steenslag gespoten was en het verder een nette auto was.
Behoorlijk spannend om een auto dan ongezien naar Nederland te halen.
Na een aantal weken kwam de auto binnen en kon het genieten beginnen




Helaas vergeten om foto's te maken, toen de platen binnen waren heb ik als eerst groot onderhoud uitgevoerd om een frisse start te maken.
-Olie + filter
-DSG olie vervest
-Lucht filter
-Pollen filter
-bougie's
-remvloeistof vervangen

De auto stond al op winterbanden dus daar konden we mee rijden, misschien is het jullie opgevallen. De auto staat op velgen van een octavia rs 4.
Zelf vind ik het een behoorlijk geslaagde combi.

Er zijn behoorlijk wat plannen met de auto, die zal ik delen in een showroom ticket!

 
Bovenaan Onderaan