Even voorstellen (Superb III Combi L&K)

MoFu

Actief lid
Na al enige weken “illegaal” mee te lezen op het forum, zal ik me ook maar eens voorstellen.

Mijn naam is Bram (alias MoFu; mijn vroegere “game-naam”), 38 jaar woonachtig in de kastelenwijk van het bourgondische ’s-Hertogenbosch, getrouwd en twee kinderen (4 en 6 maanden). Van beroep ben ik werkzaam als zelfstandig interim-manager bij zowel bedrijven als overheden.

Als liefhebber ben ik de laatste jaren nogal onrustig waar het gaat om de auto’s die ik heb, ieder jaar/anderhalf jaar is er wel iets nieuws geweest… een korte opsomming:

Als "eerste" auto:
  • 2000 (1997, koop) Volkswagen Golf III GT 1.9 TDI (110 pk)
  • 2002 (nieuw, lease) SEAT Toledo 1.9 TDI Sport (110 pk)
  • 2005 (nieuw, lease) SEAT Leon 5P 2.0 TDI Sport-Up (140 pk, door ABT naar 185 pk)
  • 2008 (nieuw, lease) SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI 2WD (140 pk, door JD naar 180 pk)
  • 2009 (nieuw, lease) Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D Instyle (156 pk)
  • 2011 (2004, koop) Audi A6 Avant 1.9 TDI automaat (130 pk)
  • 2011 (nieuw, koop) SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI 4WD (170 pk, door JD naar 208 pk)
  • 2013 (nieuw, koop) Mitsubishi Outlander PHEV
  • 2014 (2007, koop) BMW 535D Touring High Executive (286 pk)
  • 2015 (nieuw, koop) SEAT Leon X-perience 2.0 TDI (184 pk)

En als "tweede" auto:
  • 2006 (2000, koop) Volkswagen Golf IV
  • 2008 (2005, koop) Volkswagen Fox
  • 2012 (nieuw, koop) SEAT Ibiza 1.2 TSI FR 5-drs
  • 2013 (nieuw, koop) SEAT Leon ST 1.4 TSI FR First Editon
  • 2016 (nieuw, koop) SEAT Mii FR Edition

Rode draad is redelijk SEAT geweest, dit door een bijzonder prettige relatie met de lokale dealer.
De laatste SEAT, de Leon X-perience, werd met twee kinderen, als te klein ervaren en dan heb je bij SEAT, behoudens de Alhambra, momenteel geen grotere keuze.

De dealer is sinds een jaar echter tevens Skoda dealer waardoor er meer keus gekomen is…

En zo geschiede; vanaf eind april jongstleden ben ik de trotse en gelukkige eigenaar van een Skoda Superb III Combi 2.0 TDI L&K (190 pk). De auto is van januari 2016 en had bij aanschaf circa 11.000 km op de teller staan (dealerauto) en was besteld met (bijna) alle mogelijke opties.

Nu, ruim 5.000 km verder kan ik niet anders concluderen als dat het een bijzonder prettige reisgezel is met, zeker in deze L&K uitvoering, meer dan voldoende gadgets en opties. Zijn er dan helemaal geen punten ter verbetering; jawel… de afspraak met @Antera is al gemaakt en ook een bezoekje aan JD in Lochem staat nog op de planning.

Voor de winter ben ik nog aan het twijfelen welke van de originele 18” Skoda velgen ik het mooist vind om als wintervelgen te gaan fungeren… Tips zijn welkom ;)

Ik zal met name mee-lezen op het forum, maar daar waar nodig ook mijn input geven ;)

Omdat plaatjes meer zeggen als woorden:

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum! Wat een geweldig mooie auto! Heb je ook nog foto's van het interieur?

• Leuk
Waarderingen: MoFu

RefleCs

Forumguru
Hahahaha... ik weet het... Maar zit zaterdag de hele dag bij de Brand bierbrouwerij in Wijlre voor de finale van de Brand bierbrouwwedstrijd...

Wellicht bij een volgende meeting!

Daar heb ik ook nog 2 dagen rondgelopen toen ik bij Heineken werkte (Brand is eigendom van Heineken). Veel gezelligheid en een mooie brouwerij :)

• Leuk
Waarderingen: MoFu
Bovenaan Onderaan