Even voorstellen, terug van lang weg

Desperado

Forumguru
Terug van lang weg geweest. In het verleden gelukkige bezitter van een Skoda Felicia geweest en tevens gebruiker van dit forum. Helaas door omstandigheden van de ene op de andere dag weggebleven (scheiding) en toen dat achter de rug was is de auto eruit gegaan. Nu weer heel gelukkig en na een aantal jaren Opel vanaf morgen weer terug in de Skoda. Dit keer een Ocatavia van bouwjaar 2000. Morgen gaan we hem halen en hopen dat de gok goed is geweest.
Echt naam; Peter. Heel gelukkig getrouwd met Jolanda en in het bezit van elk 2 zonen en een dochter van ons samen.

Cordoba

Forumguru
Welkom terug Peter. Ik kan me niet voorstellen dat je gelukkig kunt zijn met een Opel, maar vanaf morgen met een Skoda moet het beter gaan.:D

Als het een beetje weer is om foto's te maken zien we die hier natuurlijk graag verschijnen. Wat voor blok ligt er in de Octavia?

Desperado

Forumguru
Foto's gaan zeker volgen, ik verwacht net zo trots op deze te zijn als op de Felicia.
En gelukkig met Opel, kon ik me ook nooit voorstellen. Was ook meer een noodsprong vanwege onze 5 kids. 7 zitter is dan wel handig en ik maakte nogal wat km. En als er dan een Zafira diesel staat.....en eerlijk is eerlijk, hij rijdt heerlijk, zit geweldig en is probleemloos........maar het is geen Skoda :D

Cordoba

Forumguru
Ik heb ooit een keer een Opel gekocht, en dat is genoeg om er nooit meer aan te beginnen. Zoals ik in die tijd wel eens zei: 'als ik moet kiezen tussen een Opel en een fiets, kies voor een fiets, de kans dat ik mijn bestemming bereik binnen redelijke termijn is dan veel groter'. Ik had een Corsa GSi maar die is binnen de garantieperiode zo'n 100 keer terug geweest naar de dealer voor de meest rare mankementen, zo is bijv. 2x de km-teller vervangen binnen de eerste 20000 km.

Desperado

Forumguru
Ik had de mazzel een Zafira in meest luxe uitvoering te treffen. Toen met 220.000 op de teller, nu 402.000
5 jaar in gereden.
De Octavia is btw een groene van 2000 met een simpele 1.6 motor erin.

CharlesTucker

Forumguru
Welkom (terug)! Dat van die Zafira begrijp ik wel, ik ben er ook 4 jaar blij mee geweest, qua luxe een beetje in het midden van de range, 1.9 cdti dieselmotor erin. Toen ik hem kreeg stond er ongeveer 60km op de teller, toen ie wegging 160.000 (was geleased). Weinig problemen mee gehad, een keer de EGR klep vervangen, een keer kapotte dynamo gehad.

Nu ben ik dik tevreden met m'n Skoda, waar ik na bijna 90.000 km nog helemaal geen problemen mee heb gehad. Jij zegt over je Zafira:"zit geweldig", en dat kan ik onderschrijven, de stoelen in de Zafira waren gewoon een stuk beter dan die in de Octavia (het waren wel stoelen uit een optiepakket, nooit spijt van gehad).

Desperado

Forumguru
Vanmiddag de eerste 150 km proef gereden. Rijdt als een Skoda! Er zijn wel wat dingetjes kapot, dus morgen de dealer even bellen en wat prijzen opvragen. Goed om hier weer terug te zijn, het voelt ook een beetje als thuiskomen.

Desperado

Forumguru
Inmiddels is de Oc voorzien van verse olie, nieuwe filters en een wasstraat beurt.
Eigen radio er weer in, rechter raam hersteld, afdekkap voor de motor op de kop getikt en airco afgevuld.
Helaas moest collega constateren dat de hogedrukschakelaar en aircopomp overleden zijn. Aankomende vrijdag nieuwe pomp erin en dan proefritje Ede-Groningen en v.v. maken :D

Cordoba

Forumguru
Wat is er allemaal met die Octavia gebeurd? Ontbrekende afdekkap, je bedoelt die grote kap die op het blok zit? Is de auto gebruikt als donor voor een andere auto?

Nieuwe aircopomp is een prijzig 'grapje', in combinatie met hervullen van de airco is dat een flink bedrag in verhouding tot de waarde van de auto. Het rijplezier zal in elk geval flink toenemen als alles weer gewoon werkt.

Desperado

Forumguru
De vorige eigenaar zal hem wel een keer vergeten zijn ofzo. Ik heb het voordeel dat ik in een garage werk en ik gebruik natuurlijk onderdelen van een universele leverancier. Aircopomp kost me "slechts" 191 euro. En vullen ongeveer 35.

Bovenaan Onderaan