[R]oland
Lid
Hallo allemaal,
Ook al ben ik een tijdje “lid”, nu pas een beetje actief, aan het zoeken dan, naar interessante topics. Vandaar dat ik mij nu toch maar even zal voorstellen.
In 2010 een Daihatsu Cuore omgeruild voor een Fabia HB 1.2 HTP Tour in de aparte kleur Artic Green. Nadat deze in 2013 een aanrijding niet had overleefd, voor het gemak overgestapt naar een Fabia HB Fresh 1.0 TSI 86 pk in een saaie kleur grijs. Door wat pech in de afgelopen maanden vaker bij de dealer gestaan dan mij lief was. En tja, dan zie je weer wat nieuws staan en ben toen maar beetje gaan rondkijken.
En toen viel mijn oog op een Scala Sport Business 1.0 TSI in een echt super gave kleur, Rallye Green. Demo/leen modelletje van de dealer. Ik was plotsklaps verliefd, de vrouw ook, maar niet op mij ! Die moesten we dus hebben. Des te meer toen ik erachter kwam dat deze kleur in Nederland helemaal niet geleverd wordt. Superkansje, dus gelijk erboven op gesprongen. We hebben hem ook een naam gegeven, The Green Hornet.
Maar waarom trouwens geen groen in NL, ziet er echt tof uit. Of ben ik de enige?
Mijn Scala heeft aardig wat leuke opties, ik zeg er hieronder kort wat over. En wellicht wat uitgebreider in een ander topic.
Panoramadak…. Voor aankoop gemengde gevoelens hierover, ook over de zwarte hemelbekleding van de Sport Business. Maar de combi ervan maakt het lekker licht en toch heel stijlvol. Doe daar nog effe de rode interieurverlichting bij, en in plaats van slaapwandelen, ga ik nu slaaprijden.
Full-led lampen kosten een berg, maar de smoel van die bak ziet er een stuk beter uit zo. Blij mee!
Adaptieve cruise controle is wel fijn hoor. Had het denk ik niet van te voren zelf als optie genomen gezien de kosten, tis dat het nu in het pakketje zat. Volgende keer echter zeker weer. En het is alleen al tof om in je cockpit je voorligger te zien naderen.
Oh ja, cockpit, de virtuele variant dan. Ziet er strak uit. Jammer dat ik een Bolero heb, dus geen navigatie in de cockpit ☹ en dat leek mij juist ideaal. Ik vindt die instellingen in de VC wel erg beroerd hoor. Heb je volledig digitaal scherm, kan je nog vrijwel niets zelf kiezen. En je wat je kan kiezen, heb je niets aan. Hoop dat hier ooit nog eens een update voor komt.
Sport onderstelletje met 18” velgen. Die 15 mm merk ik echt mijn rug hoor, Au! Wegligging vindt ik echt heel strak, die auto kleeft in de bochten aan de weg, helemaal met de adaptieve vering in Sport Mode. Maar goed, ik ben dan ook een sompige Fabia gewend.
En mijn achteruitrijcamera bezorgt mijn buurvrouw telkens een hartaanval. Wat kan je daar lekker strak mee parkeren.
Nou, heb het slechtste maar bewaard voor het laatst. Behalve dat ik mijn airco alleen via touchscreen harden en zachter kan laten blazen, is het hele smart gebeuren niet zo smart. En ik ben zeer zekers geen digibeet. Beschikbaarheid online diensten, draadloos, gebruik app, vindt het maar een groot drama en niet 2020 waardig. Dealers weten er kennelijk ook weinig van.
En dan kom je er ook nog eens achter dat de “carkit” helemaal niet handsfree is! Werkt alleen door spraakherkenning van je eigen phone (Google, Siri?). En laat dat nou niet zo betrouwbaar zijn. Mijn old-school carkit in mijn Fabia uit 2013 werkte ook met domme telefoons, zonder internet verbinding, en feilloos. Snap er echt niets van.
Maar goed, ik ben echt superblij met mijn groene monster.
Dankjewel voor het lezen als je het tot hier hebt volgehouden!
Ook al ben ik een tijdje “lid”, nu pas een beetje actief, aan het zoeken dan, naar interessante topics. Vandaar dat ik mij nu toch maar even zal voorstellen.
In 2010 een Daihatsu Cuore omgeruild voor een Fabia HB 1.2 HTP Tour in de aparte kleur Artic Green. Nadat deze in 2013 een aanrijding niet had overleefd, voor het gemak overgestapt naar een Fabia HB Fresh 1.0 TSI 86 pk in een saaie kleur grijs. Door wat pech in de afgelopen maanden vaker bij de dealer gestaan dan mij lief was. En tja, dan zie je weer wat nieuws staan en ben toen maar beetje gaan rondkijken.
En toen viel mijn oog op een Scala Sport Business 1.0 TSI in een echt super gave kleur, Rallye Green. Demo/leen modelletje van de dealer. Ik was plotsklaps verliefd, de vrouw ook, maar niet op mij ! Die moesten we dus hebben. Des te meer toen ik erachter kwam dat deze kleur in Nederland helemaal niet geleverd wordt. Superkansje, dus gelijk erboven op gesprongen. We hebben hem ook een naam gegeven, The Green Hornet.
Maar waarom trouwens geen groen in NL, ziet er echt tof uit. Of ben ik de enige?
Mijn Scala heeft aardig wat leuke opties, ik zeg er hieronder kort wat over. En wellicht wat uitgebreider in een ander topic.
Panoramadak…. Voor aankoop gemengde gevoelens hierover, ook over de zwarte hemelbekleding van de Sport Business. Maar de combi ervan maakt het lekker licht en toch heel stijlvol. Doe daar nog effe de rode interieurverlichting bij, en in plaats van slaapwandelen, ga ik nu slaaprijden.
Full-led lampen kosten een berg, maar de smoel van die bak ziet er een stuk beter uit zo. Blij mee!
Adaptieve cruise controle is wel fijn hoor. Had het denk ik niet van te voren zelf als optie genomen gezien de kosten, tis dat het nu in het pakketje zat. Volgende keer echter zeker weer. En het is alleen al tof om in je cockpit je voorligger te zien naderen.
Oh ja, cockpit, de virtuele variant dan. Ziet er strak uit. Jammer dat ik een Bolero heb, dus geen navigatie in de cockpit ☹ en dat leek mij juist ideaal. Ik vindt die instellingen in de VC wel erg beroerd hoor. Heb je volledig digitaal scherm, kan je nog vrijwel niets zelf kiezen. En je wat je kan kiezen, heb je niets aan. Hoop dat hier ooit nog eens een update voor komt.
Sport onderstelletje met 18” velgen. Die 15 mm merk ik echt mijn rug hoor, Au! Wegligging vindt ik echt heel strak, die auto kleeft in de bochten aan de weg, helemaal met de adaptieve vering in Sport Mode. Maar goed, ik ben dan ook een sompige Fabia gewend.
En mijn achteruitrijcamera bezorgt mijn buurvrouw telkens een hartaanval. Wat kan je daar lekker strak mee parkeren.
Nou, heb het slechtste maar bewaard voor het laatst. Behalve dat ik mijn airco alleen via touchscreen harden en zachter kan laten blazen, is het hele smart gebeuren niet zo smart. En ik ben zeer zekers geen digibeet. Beschikbaarheid online diensten, draadloos, gebruik app, vindt het maar een groot drama en niet 2020 waardig. Dealers weten er kennelijk ook weinig van.
En dan kom je er ook nog eens achter dat de “carkit” helemaal niet handsfree is! Werkt alleen door spraakherkenning van je eigen phone (Google, Siri?). En laat dat nou niet zo betrouwbaar zijn. Mijn old-school carkit in mijn Fabia uit 2013 werkte ook met domme telefoons, zonder internet verbinding, en feilloos. Snap er echt niets van.
Maar goed, ik ben echt superblij met mijn groene monster.
Dankjewel voor het lezen als je het tot hier hebt volgehouden!