Even voorstellen , zoektocht naar Superb

Ben bezig met om te kijken of ik over ga stappen naar een Skoda Superb 1.8TSI DSG Ambiente uit 2014.
Ga vanmiddag proefrit maken om met name te ervaren hoe de stoelen zitten, de kwaliteit van de stereo is en uiteraad hoe het ding rijdt.
Omdat hij uit 2014 is is het zuiger/olieverbruik probleem niet uitgesloten as we speak wordt nu nagekeken of er modificaties voor zijn verricht.
Helaas geen standaard mogelijkheid voor gebruik van Android Auto, maar misschien is dat met wat extra spul wel later te doen.
Ik heb interesse in de superb vanwege de laadruimte omdat we de aankomende jaren veel meer gaan reizen en mijn huidige auto geen stationwagen is.

Hebben jullie nog tips waar ik vanmiddag op moet letten?

ertromp

Forumguru
Welkom!
DSG testen of de koppelingen nog goed zijn:
Tijdens rijden selecteer de 4e versnelling, de 4e versnelling maakt namelijk gebruik van de 2e koppeling en dat is de koppeling die het meest te lijden heeft. Duw de pook vanuit de D stand handmatig naar rechts en geef rustig gas, vanaf ongeveer 1700rpm moet je dan vol accelereren maar NIET de kickdown intrappen, dus NIET door de klikstand in je gaspedaal!! Let hierbij goed op je toerenteller, als je deze ineens omhoog ziet schieten en vervolgens weer terug ziet zakken dan is het tijd om je beurs te trekken voor een nieuwe koppeling. (dank @CDK)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bedankt Ertromp
Ga ik zeker opletten en uitproberen
Zie ook dat het dievengilde actief zoekt naar het MM-systeem, daar moet ik nog nog even induiken wat de oplossingen zijn

Allen dank. Heb vanmiddag een proefrit gemaakt en het gaat hem niet worden. De stoelen zitten erg slecht. Veel te korte zitting en geven geen steun.
Qua rijden was het verder netjes.
Misschien beetje verwend door 13 jaar audi a8 8 cilinder gereden te hebben met fantastische stoelen.

CDK

Forumguru
Welkom hier en zoals @ertromp al aangaf zijn er wel dingen om even extra op te letten.
Stoelen zijn niet vergelijkbaar met auto’s uit het topsegment.

Duijzer

Donateur
Welkom! Qua stoelen zou ik investeren in een paar op maat gemaakte zetels, zoals bijvoorbeeld van ASS. Of kijken of je een set uit een A8 passend kunt krijgen.

JeSko

Forumguru
Een Ambiente heeft denk ik niet de luxe stoelen die een Elegance Superb heeff, waren de stoelen meer punts verzetbaar? Met elektrische aanpassingsmogelijkheden?

Een goede optie is anders een VW Passat met ergo comfort stoelen, die schijnen wonderbaarlijk goed te zitten. Ook Volvo V60 heeft goede stoelen!

Bovenaan Onderaan