memoscan
Senior Member
graag wil ik mij even voorstellen, ik ben 62 jaar en een fervent skodarijder geworden sinds ik mijn eerste skoda fabia 1.4 mpi hatchback kocht met 150.000 km op de teller en op lpg rijdend van bouwjaar 2001, deze auto kwam uit de lease, ik heb met deze faab nog eens 150.000 km gereden met enkele kleine probleempjes, maar met 1 grote reparatie nl, vervangen van de cilinderkop bij 210.000km, zelf gedaan met behulp van een technische zwager, deze faab ingeruid tegen huidige faab combi bouwjaar 2003 1.4 16v op LPG elegance uitvoering met 175.000 km op de klok, inmiddels al weer 265.000km op de klok zonder noemenswaardige reparaties alleen recent de voorste ophangrubbers vervangen. de meeste reparaties doen wij [mijn zoon, octavia 1.6 1998 gekocht met 60.000km] ook inmiddels bekeerd tot de skodafamilie samen, ik ben er inmiddels wel achter dat er bij de wat oudere octavia,s diverse probleempjes zijn deze zie ik ook in terug in de topics, zoals de electonica van deuren en meldingen van lamdasonde, behalve dat er in het forum veel enthousiasme en info te vinden is, haal ik ook info uit de site www.problemcars inmiddels is ook mijn andere zoon een skodafan geworden[ skoda octavia 1.8 20v bwjr 1999]In 2009 hebben mijn echtgenote en ik de fabriek en het musuem bezocht, een fantastische ervaring, ik hoop binnenkort [na verkoop van mijn woning] mijn eerste nieuwe fabia 1.2 tdi combi greenline te bestellen,ik hoop mijn positieve bijdrage te kunnen leveren aan dit prachtige forum.