D
Deleted member 5563
Na enige scepsis toch gezwicht voor de Skoda. Want laten we eerlijk zijn en terecht of niet: Skoda is nu niet een merk waar je als eerste aan denkt wanneer je weer een leaseauto moet kiezen. Na wikken en wegen, prijs/prestatie afwegingen, proefritje, en dergelijke heb ik dan toch gekozen voor Skoda. En ik ben er blij mee. Althas dat denk ik, want ik heb hem nog niet. In maart 2011 heb ik hem besteld en het is de volgende configuratie geworden:
Skoda Octaivia 1.6 TDi Elegance Businessline Combi
Black Magic Metallic
Sunset
Afneembare trekhaak
mObridge
(Meer zinvolle opties kon ik niet echt verzinnen, de auto is al heel erg compleet :xyxthumbs
Zoals het nu lijkt (volgens de dealer) wordt deze geproduceerd in week 28 en kan ik hem in de laatste week van juli ophalen.
Ik volg met heel veel plezier de berichten op dit forum. De diverse weetjes, tips en trucs geven me het gevoel dat ik, ondanks eerdere bedenkingen, de juiste keuze heb gemaakt. Ik kijk uit naar mijn eerste ritje. (vakantie in Spanje begin augustus, kan ik hem goed testen... :winkie
Mijn huidige auto is een Peugeot 307SW (evenals de vorige), welke ik zeer heb weten te waarderen. Daarvoor was het een Ford Focus Stationwagon. Ben erg benieuwd hoe de Skoda me gaat bevallen.
Even wat anders: Toen ik voor het eerst op dit forum kwam viel me op dat er heel erg veel begrippen en afkortingen de ronde doen hier. Zou het een idee zijn om ergens een soort van sticky post of iets dergelijks te plaatsen met wat verklaringen? (of is die er al en heb ik hem gemist)
Ik denk dan iets van in de trant van:
Afkortingen
O2 = Octavia versie II
GL = Greenline
BCM = Boordcomputer
BL = Businessline
DSG = Automaat
EBL = Elegance Business Line uitvoering (denk ik?)
CC = Cruise Control
PDC = ??
Begrippen
VagCom = Programma voor het uitlezen en zetten van computerdata in de auto
MaxiDot = ...
Dagrijverlichting = ...
Start/stop systeem
Columbus = Audio en navigatie apparaat
Enz. enz. Ik zou hier persoonlijk wel blij mee zijn. Had me, zeker in het begin, erg geholpen met het lezen van de vele berichtjes. Af en toe leek het wel chinees... Natuurlijk kom je er wel uit na enig zoekwerk, maar een centrale plaats van dit soort dingetjes lijkt mij wel handig.
Ok, dat was het dan wel. Ik zal zeker regelmatig (waarschijnlijk dagelijks) even rondneuzen op dit fantastische forum. Als ik de auto heb, zal ik hiervan even melding doen en mijn eerste ervaringen met jullie delen.
Groeten, Bert
Skoda Octaivia 1.6 TDi Elegance Businessline Combi
Black Magic Metallic
Sunset
Afneembare trekhaak
mObridge
(Meer zinvolle opties kon ik niet echt verzinnen, de auto is al heel erg compleet :xyxthumbs
Zoals het nu lijkt (volgens de dealer) wordt deze geproduceerd in week 28 en kan ik hem in de laatste week van juli ophalen.
Ik volg met heel veel plezier de berichten op dit forum. De diverse weetjes, tips en trucs geven me het gevoel dat ik, ondanks eerdere bedenkingen, de juiste keuze heb gemaakt. Ik kijk uit naar mijn eerste ritje. (vakantie in Spanje begin augustus, kan ik hem goed testen... :winkie
Mijn huidige auto is een Peugeot 307SW (evenals de vorige), welke ik zeer heb weten te waarderen. Daarvoor was het een Ford Focus Stationwagon. Ben erg benieuwd hoe de Skoda me gaat bevallen.
Even wat anders: Toen ik voor het eerst op dit forum kwam viel me op dat er heel erg veel begrippen en afkortingen de ronde doen hier. Zou het een idee zijn om ergens een soort van sticky post of iets dergelijks te plaatsen met wat verklaringen? (of is die er al en heb ik hem gemist)
Ik denk dan iets van in de trant van:
Afkortingen
O2 = Octavia versie II
GL = Greenline
BCM = Boordcomputer
BL = Businessline
DSG = Automaat
EBL = Elegance Business Line uitvoering (denk ik?)
CC = Cruise Control
PDC = ??
Begrippen
VagCom = Programma voor het uitlezen en zetten van computerdata in de auto
MaxiDot = ...
Dagrijverlichting = ...
Start/stop systeem
Columbus = Audio en navigatie apparaat
Enz. enz. Ik zou hier persoonlijk wel blij mee zijn. Had me, zeker in het begin, erg geholpen met het lezen van de vele berichtjes. Af en toe leek het wel chinees... Natuurlijk kom je er wel uit na enig zoekwerk, maar een centrale plaats van dit soort dingetjes lijkt mij wel handig.
Ok, dat was het dan wel. Ik zal zeker regelmatig (waarschijnlijk dagelijks) even rondneuzen op dit fantastische forum. Als ik de auto heb, zal ik hiervan even melding doen en mijn eerste ervaringen met jullie delen.
Groeten, Bert