Even voorstellen

Hallo allen,

Sinds 13-09-2012 ben ik in bezit van een Skoda Fabia Combi. Het is een Fabia 1 combi uit 2003. De aflevering had best wat haken en ogen, airco werkte niet, draagarmrubbers stuk, schokbrekers achter kapot, twee portiersloten stuk.. Nu na een kleine twee weken en wat reparaties verder doet de auto het naar behoren. Ben nog wel aan het wennen want heb hiervoor 9(!) jaar in een Audi A4 gereden en dat rijdt toch wel anders. Stiller, soepeler, geef het maar een naam. Maar goed, wij wilden kleiner maar vooral zuiniger en dat lukt met deze Fabia zeer makkelijk. Heb de boardcomputer gereset bij de eerste tankbeurt en het gemiddelde verbruik bedraagt over een kleine 350 km 6.6L per 100 km. Met de Audi reed ik nooit zuiniger dan 8L per 100km. In deze dure brandstoftijden is dat toch wel erg prettig. Ik heb de auto laten tinten, vond dat wel netjes staan. Ik ben verder blij met de no-nonsense uitstraling en hoop nog vele prettige kilometers te maken.

Afgelopen week heb ik via de dealer(Autoland van de Brug in Drachten) een nieuw stel logo's besteld. Had ik het topic over logo's beter en tot het eind goed gelezen, had ik nu niet met de verkeerde gezeten...Ik heb hier de logo's met bestelnummer 1ST 853 630 A AUL de rechte logo's dus en deze passen niet op mijn auto. Ik had moeten bestellen 1ST 853 601 A AUL met bolling dus. Op mijn verzoek aan de dealer de juiste te bestelen en deze om te ruilen kreeg ik het antwoord dat deze niet terug konden worden genomen. Het bedrag zou te laag zijn. Nou ja zeg! Het gaat om twee logo's in de originele verpakking met plakstrip er nog aan. De correcte zijn even duur dus we hadden met gesloten beurzen kunnen oversteken... helaas dus. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in deze logo's dan hoor ik het graag, over de prijs komen we vast wel uit.

De eerstvolgende projecten zijn, naast het aanbrengen van nieuwe logo's, het inbouwen van een Pilot Xenon Pro Line H7 kit.

Ridley

Forumguru
Welkom hier. Is zeker je laatste bezoek bij die dealer geweest! :shocked: Daar zagen ze mij iig nooit meer terug...

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Harry, overigs staat dit topic in het verkeerde deel van het forum, het had hier: http://www.skodaforum.nl/board/f29/ moeten staan. (misschien ff verzoek aan een mod om het te verplaatsen naar het juiste subforum)

Wat voor draagarmrubbers heb je nu overigens, de originele, of bijvoorbeeld de rubbers van een Ibiza Cupra (passen gewoon, maar zijn iets stugger, gaan veel langer mee, en de auto stuurt ietsie pietsie strakker.

Ik weet niet welke motorisering je hebt, en of je nog zaken aan wil passen aan de Faab?
Overigens geen lekkende achterportieren? Of is dat al bij een vorige eigenaar gefikst?

Dank je! Heb het anders opgepakt, een belletje met de dealer in Heerenveen(een echte dealer en geen servicepunt) heeft het probleem keurig voor mij opgelost. Hadden geen probleem de foutieve logo's terug te nemen en (niet onbelangrijk) het bedrag te verrekenen met de aankoop van de juiste. Heb direct van de gelegenheid gebruik gemaakt een behuizing voor de ruitenwisser achterop te bestellen. Probleem opgelost!

Dank je Ridley! Heb het anders opgepakt, een belletje met de dealer in Heerenveen(een echter dealer en geen servicepunt) heeft het probleem keurig voor mij opgelost. Hadden geen probleem de foutieve logo's terug te nemen en (niet onbelangrijk) het bedrag te verrekenen met de aankoop van de juiste logo's. Heb direct van de gelegenheid gebruik gemaakt een behuizing voor de ruitenwisser achterop te bestellen. Probleem opgelost!

Hallo Cordoba,

Dank je! Weet niet precies hoe dat werkt. Misschien kan je mij een beetje wegwijs maken?
Ik heb originele draagarmrubbers laten plaatsen, heb nog gedacht aan een Koni Sport Kit maar dat liep wel erg in de papieren. De auto heeft de 1.4 55kW motor en de enige echter aanpassing betreft nog het inbouwen van een Pilot Xenon Pro Line H7 kit.
Overigens denk ik dat ik aan de beurt ben voor wat betreft de lekkende achterportieren Vind toch elke keer een klein plasje water op de dorpel van de achterportieren. Ga op dit forum wel even zoeken naar een oplossing voor dit probleem. Zal wel vaker aan bod zijn gekomen denk ik.

Bovenaan Onderaan