Wild Chocolate
Senior Member
Goede morgen,
Ik ben al een tijdje aangemeld, maar heb eerst eens even goed rondgekeken. Nu dan maar eens even voorstellen.
Ik ben Remco. Deze zomer bij onze oosterburen op vakantie geweest, en daar een Skoda gekocht.
Al lange tijd zitten kijken wat we nu precies wilden. in ieder geval een Octavia Combi Diesel, en dan wel de 2 liter. Daarnaast een beetje leuk uitgevoerd, met wat opties. Al zoekende kom je er dan achter dat je met goed zoeken voor amper meer geld eigenlijk ook gewoon voor de hele uitgebreide modellen kan gaan... Dus hadden we vooraf besloten dat de keuze was tussen een L&K en een RS. Beide modellen waar je niet even in NL voor naar een dealer rijdt, dus de uiteindelijke keuze moest daar vallen. Eerste dag van de vakantie een paar zaken afgereden, en in beide auto's uitgebreid rondgekeken. Conclusie was dat we de grijze bekleding van de L&K niet geweldig vonden (en je ziet ze maar heel zelden met zwarte bekleding), en dat we allebei (!!) de RS gewoon leuker vonden.
Uiteindelijk in Bad Soden Salmunster (stukje voorbij Frankfurt) onze RS gekocht. Het is een zwarte, van begin 2007, met ongeveer 100.000 km op de teller (inmiddels alweer bijna 110.000). Was wel ver weg, maar was duidelijk goedkoper dan de overige aangeboden RS-en, en deze had al een trekhaak ook. Ding heeft nog netjes een beurt gekregen, en een occassionkeuring van de TUV.
Het apparaat zelf geimporteerd, wat kentekentechnisch nog een beetje gezeur is. Je mag namelijk niet als Nederlander met een Duits kenteken in NL rijden. Ook niet met een exportkenteken Stiekum toch gedaan, omdat ik denk dat je het voor de rechter nog wel zou winnen. (1e rit was naar de afspraak bij de RDW in Elsloo, dus 20 km in NL, daarna ook wel mee gereden, maar het lijkt me niet echt vol te houden dat je probeert de BPM te ontduiken, terwijl je al aangifte gedaan hebt).
Overigens wel gewoon garantie, hoewel je natuurlijk niet ff heen en weer rijdt voor een kapotte ruitensproeier... En je zal altijd zien, de achterruitensproeier werkt dus niet meer... Gelukkig kan ik zelf ook nog wel wat, en scheelde het genoeg om het zeker waard te zijn.
Ik ben al een tijdje aangemeld, maar heb eerst eens even goed rondgekeken. Nu dan maar eens even voorstellen.
Ik ben Remco. Deze zomer bij onze oosterburen op vakantie geweest, en daar een Skoda gekocht.
Al lange tijd zitten kijken wat we nu precies wilden. in ieder geval een Octavia Combi Diesel, en dan wel de 2 liter. Daarnaast een beetje leuk uitgevoerd, met wat opties. Al zoekende kom je er dan achter dat je met goed zoeken voor amper meer geld eigenlijk ook gewoon voor de hele uitgebreide modellen kan gaan... Dus hadden we vooraf besloten dat de keuze was tussen een L&K en een RS. Beide modellen waar je niet even in NL voor naar een dealer rijdt, dus de uiteindelijke keuze moest daar vallen. Eerste dag van de vakantie een paar zaken afgereden, en in beide auto's uitgebreid rondgekeken. Conclusie was dat we de grijze bekleding van de L&K niet geweldig vonden (en je ziet ze maar heel zelden met zwarte bekleding), en dat we allebei (!!) de RS gewoon leuker vonden.
Uiteindelijk in Bad Soden Salmunster (stukje voorbij Frankfurt) onze RS gekocht. Het is een zwarte, van begin 2007, met ongeveer 100.000 km op de teller (inmiddels alweer bijna 110.000). Was wel ver weg, maar was duidelijk goedkoper dan de overige aangeboden RS-en, en deze had al een trekhaak ook. Ding heeft nog netjes een beurt gekregen, en een occassionkeuring van de TUV.
Het apparaat zelf geimporteerd, wat kentekentechnisch nog een beetje gezeur is. Je mag namelijk niet als Nederlander met een Duits kenteken in NL rijden. Ook niet met een exportkenteken Stiekum toch gedaan, omdat ik denk dat je het voor de rechter nog wel zou winnen. (1e rit was naar de afspraak bij de RDW in Elsloo, dus 20 km in NL, daarna ook wel mee gereden, maar het lijkt me niet echt vol te houden dat je probeert de BPM te ontduiken, terwijl je al aangifte gedaan hebt).
Overigens wel gewoon garantie, hoewel je natuurlijk niet ff heen en weer rijdt voor een kapotte ruitensproeier... En je zal altijd zien, de achterruitensproeier werkt dus niet meer... Gelukkig kan ik zelf ook nog wel wat, en scheelde het genoeg om het zeker waard te zijn.