Even voorstellen

Rudger

Lid
Hallo, ook ik zal me als nieuw Skodaforum lid even voorstellen.

Ik ben Rudger, 36 jaar en rijdt sinds september 2012 in een 2010 Octavia Combi 1.2TSI DSG-7 Ambition Busniness. Deze heb ik overgenomen van een (oud)collega.

Hiervoor reed ik in een Golf IV 2.3 V5 125kW uit 2001. Hierin heb ik bijna 9 jaar gereden, dus in het begin wel even wennen met de Octavia 1.2TSI (ipv V5), familiewagen :) (ipv 3-deurs HB) en DSG-7 (ipv 5-bak).

Maar het valt met niet tegen het rijden met de Octavia. Oke, het kan niet op qua prestaties tegen de V5, maar de 1.2TSI valt me niet tegen. Was er in het begin toch een beetje sceptisch over. Een klein motortje in een ruime middenklasser combi. Maar nu ruim 20.000km verder ben ik toch wel aardig enthousiast. Vooral het soepele rijden met de turbo herinnert je niet aan een 1.2 motor en voor dagelijks gebruik voldoende snel.

De DSG-7 bevalt me het meest. Geen gekoppel en geschakel meer, maar gewoon gas geven en remmen echt een verademing. Het opschakelen gaat heel soepel en snel. En ondanks de 1.2 motor kan ik toch vaak als snelste bij het stoplicht wegkomen.
Enig nadeel vind ik dat de bak niet om kan gaan met afremmen en terugschakelen. Even snel de bocht door, dan weet de bak pas bij het intrappen van het gaspedaal dat hij moet terugschakelen en dan gaan de toeren vaak ook wel erg omhoog. Dan is een DSG niet erg soepel en snel.

Verder hebben mijn ouders net een Yeti 1.2TSI DSG-7 Adventure gekocht, dus op dat forumonderdeel zal ik ook wel eens te vinden zijn.

Ik heb al een tijd rondgeneusd op het forum, maar kan nu ook zelf meepraten (schrijven). Vooral de topics over de 1.2TSI klachten en DSG klachten vind ik interessant. Bij mij is de ketting al vervangen en waarschijnlijk gaat de koppeling binnenkort ook vervangen worden........

Tot zover en tot ziens op de topics!

Bovenaan Onderaan