Even voorstellen

Chrisiewizzie

Forumguru
In 2006 had ik al een Octavia Combi 2.0 TDI op mijn shortlist staan als lease auto, maar dat werd een Avensis 2.0 D4-D. 4 jaar later wederom een Avensis, na twijfel over een Superb. Die was echter net even duurder en wel erg groot. Vorig jaar heb ik mijn lease auto ingeleverd en na het overlijden van de auto van mijn vrouw (Nissan Sunny Wagon uit 2000) op zoek naar een andere auto.

Vorig jaar ben ik naar Italië op vakantie geweest met de Octavia 2.0 TDI Scout van mijn schoonvader en dat beviel erg goed. Prima stoelen, fijne motor, alle opties erop die het leven aangenaam maken en voor een auto die zo hoog op z'n wielen staat een fijne wegligging.

Nu gaat het zeer waarschijnlijk een 2006 of 2007 Octavia Combi 2.0 FSI worden met ECC en het liefst 17" velgen (Pegasus geloof ik) met sportonderstel. Ik ga er dinsdag een paar bekijken en hopelijk rij ik volgend weekend in een Octavia. Ik ga ook even een 2.0 TFSI rijden, maar ik heb niet zo'n zin om heel veel geld uit te geven. Tenzij die zo goed rijdt, dan wil ik er wel over denken misschien.

Ik heb al veel gelezen hier, dus volgens mij ga ik goed voorbereid op pad. Ik heb er nu al zin in!

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Succes met je zoektocht. Laat je niet alleen leiden door 17" velgen en een sportonderstel.
Dat soort zaken is ook achteraf prima aan te brengen zoals 18" velgen en verlagingsveren of zelfs een schroefset.
Houd ons op de hoogte!

Chrisiewizzie

Forumguru
Dank. Ik probeer eerst een zo compleet mogelijke auto te vinden en anders een goedkopere die ik dan later nog kan aanpassen. Dat is een goeie opmerking inderdaad. Ik zal dinsdag verslag uitbrengen! :-)

Cordoba

Forumguru
Welkom Chris. Misschien slim om eerst uit te zoeken wat aanpassingen als andere velgen (met banden) je gaan kosten. Als je dan in onderhandeling gaat, weet je wat er ongeveer nog bijkomt, of als de verkopende partij het voor je regelt, hoeveel het je ongeveer bespaart.

Chrisiewizzie

Forumguru
Vandaag gaan kijken in Bilthoven en besloten om niet meer verder te kijken. Ik heb de afgelopen week en gisteren volgens mij alle interessante O2 Combi's bekeken en de eerste bleek zo goed dat ik deze heb gekocht.

Het is een metallic zwarte Octavia Combi 2.0 FSI Ambiente Sport uit maart 2006 met 101.000 km op de teller. Met 17" Pegasus velgen, 3 spaaks stuur, sportstoelen, zonwering voor zijruiten achter en bagageruimte, rubber mat in achterbak, nieuwe vloermatten, ECC, CC, verwarmde stoelen, regen- en lichtsensor, PDC achter en, helaas de eerste versie Stream. Dat laatste wordt opgelost door de Stream MP3 van mijn schoonvader in te bouwen. Hij heeft navigatie erin laten zetten.

Bij de koop wel nieuwe remschijven en blokken bedongen en extra korting voor wat kleine zaken.

De auto zit perfect in de lak en mijn kritisch oog kon gelukkig slechts 2 minuscule deukjes ontdekken.

Als het allemaal meezit, mag ik m vrijdag ophalen en ben ik een trotse bezitter van een O2!

Chrisiewizzie

Forumguru
Alvast wat foto's van de advertentie. Zodra ik de O2 in bezit heb en het zonnetje schijnt, plaats ik betere.

rckn0n.jpg

n67wb6.jpg

2use59d.jpg

2j4oirt.jpg

Chrisiewizzie

Forumguru
Heerlijk! Net een middagje in de O2 gereden en wat een genot. Met sportonderstel en stoelen echt een prima wegligging. Ik was nog een keer positief verrast. Insturen gaat heel direct en ik heb geen enkele deining of neiging tot onderstuur gevoeld in snelle bochten. Echt goed! Het doet me bijna denken aan mijn oude BMW 320i uit 1991 (E36). Wie had dat toen gedacht van een Skoda?

Ik ben direct doorgereden naar Martin Schilder in Heemstede voor de pookknop en hun advies was om alleen het schildje te vervangen. Het was op voorraad en werd er meteen ingezet voor me. Goede service en een goed gevoel. Hier gaat de O2 volgend jaar voor de beurt naartoe.

De uitvoering blijkt geen Ambiente te zijn, maar Elegance met de optie Sportpakket. Erg compleet!

Thuis 1 puntje steenslag bijgetipt en de chromen sierstukken van de uitlaat met Sonax alu & chroompolish weer blinkend schoon gepoetst (gebruik ik altijd voor de restauratie van oude (klassieke) racefietsen). Ik zal morgen wat foto's gaan maken, want nu is het tijd voor een wijntje en een hapje :D

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de O2. Bij de foto's van de dealer met Volvo-plaat, krijg ik het idee dat Volvo's niet door de selectie gekomen zijn.:maakmegek:

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb lang getwijfeld over een V70 2.0 van het huidige model, maar dat vond ik uiteindelijk zonde van het geld. Van huis uit ben ik opgegroeid met Volvo's, dus vandaar. Het grappige is dat de Volvo dealer aangaf dat de 2.0 in V70 wel wat mager is en je dan beter deze Octavia kunt kopen. Een V50 vond ik sowieso te klein. Value for money en bang for the buck is bij Skoda echt ongeëvenaard (ookal komen een paar Japanse en Koreaanse merken dichtbij).

Bovenaan Onderaan