Even voorstellen

Hallo allemaal!

Sinds het begin van deze maand ben ik in het bezit van een Skoda Fabia Combi uit 2003!
Mijn vorige auto was een Peugeot 306 uit 98.

Het voorstellen is iets laat... ik kijk al 2 weken stiekem mee naar alle nuttige info, waarvoor dank!

:)

Vergeet het bijna te vermelden... Wel zo netjes misschien...

Ik heet Robin, ben 24 jaar en ik kom uit Den Haag!

:tongue:

Blacky

Forumguru
Het is nooit te laat je voor te stellen,dus Robin welkom op het forum. Veel plezier met je Fabia toegewenst.

ertromp

Forumguru
Welkom hier Robin. Post een keer stiekem wat foto's van je aanwinst :D Nog plannen met de auto?

Joske

Forumguru
Welkom Robin!

2 weken? Dat valt nog mee.. er zijn er wel die eerst 320 berichten posten alvorens zich eens deftig voor te stellen ;) :D

Allereerst bedankt voor de welkomstberichten!

Plannen met de auto... Eigenlijk nog niet echt aan gedacht... Ik wil alleen een lichte lakschade aan de bumper (parkeerschade van de vorige eigenaresse) herstellen/laten herstellen. Verder flink aan de poets om gebruiksporen uit de lak te halen... Nu krijg ik vaak te horen Meguiers of Commandant (4/5 nabehandelen met 7) maar daar wil ik me nog even in verdiepen...

Ik heb al contact opgenomen met 1 van de leden hier voor mooie LED verlichting voor in de bagageruimte van mn combi, dat is wel een plan.

Daarnaast wat kleine probleempjes zoals de kachel die het op stand 1, 2, 3 niet doet... Ook die mogelijke oplossing heb ik hier al gevonden op het forum...

En nog 1 probleempje waar ik nog niet uit ben waar de oorzaak ligt... De linkerachter portier gaat niet altijd mee van het slot en op slot met de cv... Soms wel en beetje friemelen aan het knopje op de deur zorgt er vaak voor dat hij het weer doet...

Foto's volgen snel, want ik ben er nog niet helemaal uit welk type faab combi ik nou heb haha!

Nogmaals (alvast) bedankt voor alles

Canon-Eye

Forumguru
Foto's volgen snel, want ik ben er nog niet helemaal uit welk type faab combi ik nou heb
Als je een leesbare foto van de sticker in de kofferbak post, heb je vermoedelijk binnen 10 minuten alle informatie binnen!

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom Robin.

Commandant niet doen!! Dat was 30-40 jaar terug met lakken op basis van oplosmiddelen prima, maar niet met hedendaagse lakken. De meeste Meguiars producten zijn prima, maar passen niet bij een Skoda: de prijs/kwaliteit verhouding klopt niet.:jaja:

Als je foto's plaatst van de gebruikssporen, wil ik er wel naar kijken om te zien wat je nodig hebt. Tip voor een goede foto van beschadigde lak: plak even een stukje tape van een contrasterende kleur op de lak bij de beschadiging, de camera stelt dan scherp op de lak, en niet op de reflectie ín de lak. Wat meer algemeen: kijk eens naar merken als Poor Boy's World, Monello, Mothers, Autoglym. Dat zijn merken met goede kwaliteitsproducten (soms beter dan Meguiar's), maar met een betere prijs. Er is ook een 'poets' topic, of detailing zoals insiders het noemen, en daar is ook veel info te vinden.

2003 kan een Creation uitvoering zijn, net als die van mij en van Turbo-Turbo. Behalve dat dit op het voorspatbord staat, ook te zien aan de stoelbekleding volgens mij. Hier een foto van mijn oude achterbank (zit al een ander deel in), origineel met de rode accenten in de bekleding: SAM_0712resized.jpg

Ondertussen de complete achterbank en voorstoelen vervangen door exemplaren uit een 2005 Ibiza.

Laatst bewerkt:

Simon1984

Senior Member
SKODA FABIA COMBI 1.2 12V MOTORCODE: AZQ, 1198CC 47KW.

Daarnaast heb je 6 versies:

Classic
Ambiente
Comfort
Creation
Choise (2004, dus deze niet)
Elegance

Ik weet niet precies of je dit uit de code kan halen, maar zal vast in de (bijgeleverde?) documentatie staan :)

Ik zie zojuist bij de code COM staan, betekend dit Comfort? :shutup:

Laatst bewerkt:

gijsgans

Nieuw lid
Goedemorgen, Ik ben Gijs, woon op Texel en ben van plan dit eiland te verrijken met een Fabia uit 2000 of 2001

Door gebrek aan ook maar een beetje kennis van auto's ben ik er hiier naar op zoek.. :)

De eerste reacties hier waren iig snel en zeer vriendelijk TOP!

Zoals beloofd... Wat foto's van mijn (onze) faab combi!

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1377383466975.jpg
    uploadfromtaptalk1377383466975.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 15
  • uploadfromtaptalk1377383479294.jpg
    uploadfromtaptalk1377383479294.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 16
  • uploadfromtaptalk1377383492044.jpg
    uploadfromtaptalk1377383492044.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 15
  • uploadfromtaptalk1377383504870.jpg
    uploadfromtaptalk1377383504870.jpg