Allereerst welkom Robin.
Commandant niet doen!! Dat was 30-40 jaar terug met lakken op basis van oplosmiddelen prima, maar niet met hedendaagse lakken. De meeste Meguiars producten zijn prima, maar passen niet bij een Skoda: de prijs/kwaliteit verhouding klopt niet.
Als je foto's plaatst van de gebruikssporen, wil ik er wel naar kijken om te zien wat je nodig hebt. Tip voor een goede foto van beschadigde lak: plak even een stukje tape van een contrasterende kleur op de lak bij de beschadiging, de camera stelt dan scherp op de lak, en niet op de reflectie ín de lak. Wat meer algemeen: kijk eens naar merken als Poor Boy's World, Monello, Mothers, Autoglym. Dat zijn merken met goede kwaliteitsproducten (soms beter dan Meguiar's), maar met een betere prijs. Er is ook een 'poets' topic, of detailing zoals insiders het noemen, en daar is ook veel info te vinden.
2003 kan een Creation uitvoering zijn, net als die van mij en van Turbo-Turbo. Behalve dat dit op het voorspatbord staat, ook te zien aan de stoelbekleding volgens mij. Hier een foto van mijn oude achterbank (zit al een ander deel in), origineel met de rode accenten in de bekleding:
Ondertussen de complete achterbank en voorstoelen vervangen door exemplaren uit een 2005 Ibiza.