Even voorstellen.

Hi,

Ik ben Wouter en ik rij al enkele jaren Škoda en lees al een tijd als gast mee en sinds kort als Forum lid.

Ik ben 32 en woon in Vleuten samen met mijn vrouw en dochter en werk in de luchtvaart.

In 2006 heb ik een Fabia I (6Y) 1.4MPI 55kw Hatchback Comfort uit 08-2002 overgenomen en eigenlijk altijd tevreden geweest.

De auto is ruim genoeg met enige luxe voor weinig geld. Onderhoud is ook niet geweldig duur omdat er vaak niet heel veel dure spullen stuk gaan.

Sinds aankoop heb ik er een open dakje in gezet, Anti-Carjack laten activeren. Nieuwe Sony XPLODE radio, Parrot BlueTooth carkit, nieuwe Sony XPLODE speakers in de deuren voor en achterin bij de gordelspanners geplaatst.

Helaas heb ik vorig jaar het raam-mechaniek linksvoor moeten vervangen nadat een van de steunen afbrak.

Verder heeft een dealer mijn ECU aan gort geholpen nadat de 2e Lambda sonde vervangen was en ze de ECU hadden ge-flasht. Duur grapje waar ze mij voor wilden laten betalen (!). Grapjassen. :(

Onderhand staat de teller op 252.000+km (130.00 bij aankoop) en ik ben van plan er daar zeker meer dan 350.000 van te gaan maken ;)

Graag zou ik nog wel een mooie Octavia II of III voor mijn vrouw aanschaffen en uiteindelijk de Fabia inruilen voor een super Superb II of III! ;-p

Je zou wel kunnen zeggen dat ik onderhand, net als de meesten hier, helemaal verslingert ben aan Škoda.

Groeten,
Wouter.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Welkom Wouter, je voldoet aan alle bijzonder strenge eisen van een werkelijke Škoda-liefhebber! ;)

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Wouter. Leuke voorstelling. Weer iemand uit het midden van het land erbij en veel plezier gewenst.

Vandaag helaas afscheid moeten nemen van mijn Škoda Fabia 1.4mpi Comfort uit 2002.

Na er +/- 145.000km mee te hebben gereden was het toch echt tijd voor de oude dame. De wagen begon wat kuurtjes te krijgen die waarschijnlijk nog wel op te lossen waren, maar dat zou dusdanig in de papieren gaan lopen vrees ik, dat het de waarde van de auto zou overschrijden. Ze is met pensioen gegaan na een totaal van net iets minder dan 275.000km.

Het zou natuurlijk kunnen dat het bedrijf waar ik haar van de hand heb gedaan, d'r nog weer de weg ophelpt (laten we het hopen) en dat ze nog iemand blij kan maken met een hoop veilige km's.

Ik zal haar in ieder geval gaan missen en ben dankbaar voor de jaren en km's trouwe dienst.

Het goede nieuws is dat ik haar heb mogen inruilen voor een prachtig mooie Superb 1.8tsi comfort business, waar alles op en aan zit. Hopelijk gaat deze ons net zo blij maken als haar voorganger.

ImageUploadedByTapatalk1430514452.632239.jpg

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@FabiaFliegert, welkom en van harte gefeliciteerd met de mooie Superb! Hopelijk is het geen olieboot, want er zijn een aantal 1.8 motoren die nogal wat olie verbruiken, maar daar heb je vast de zoekfunctie van het forum voor geraadpleegd ;) veel plezierige en veilige km's toegewenst!

Bovenaan Onderaan