Vulpes Castra
Nieuw lid
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van een Skoda Superb Combi. Na een Opel, een Renault, een Nissan, een Subaru, een Volvo en weer een Subaru, is dit mijn eerste Skoda. Mijn vorige auto -Subaru Outback uit 2002- werd te duur in onderhoud en verbruik dus ging ik op zoek naar iets anders. Met drie kinderen, een hond en een eigen zaak, was ruimte één van de eisen. Ik heb van alles bekeken; van Volvo tot Dacia en van alles daartussenin. Op een gegeven moment ging ik een proefrit maken in een Octavia, maar ik zou er dan qua ruimte op achteruit gaan. Of ik al eens over een Superb had nagedacht, vroeg de verkoper. Nou nagedacht wel, maar ik dacht dat die wat boven mijn budget zou zijn aangezien de vraagprijs ruim 6k hoger was dan de Octavia. Afijn, om een lang verhaal kort te maken...Uiteindelijk kreeg ik een prima inruilprijs en zijn we het eens geworden.
Het is een handgeschakelde 1.8t uit 2011 in de Ambition Businessline uitvoering. Ik hoef natuurlijk niemand uit te leggen dat dat -zeker als je uit een auto komt die bijna 10 jaar ouder is- uitstekend bevalt.
Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van een Skoda Superb Combi. Na een Opel, een Renault, een Nissan, een Subaru, een Volvo en weer een Subaru, is dit mijn eerste Skoda. Mijn vorige auto -Subaru Outback uit 2002- werd te duur in onderhoud en verbruik dus ging ik op zoek naar iets anders. Met drie kinderen, een hond en een eigen zaak, was ruimte één van de eisen. Ik heb van alles bekeken; van Volvo tot Dacia en van alles daartussenin. Op een gegeven moment ging ik een proefrit maken in een Octavia, maar ik zou er dan qua ruimte op achteruit gaan. Of ik al eens over een Superb had nagedacht, vroeg de verkoper. Nou nagedacht wel, maar ik dacht dat die wat boven mijn budget zou zijn aangezien de vraagprijs ruim 6k hoger was dan de Octavia. Afijn, om een lang verhaal kort te maken...Uiteindelijk kreeg ik een prima inruilprijs en zijn we het eens geworden.
Het is een handgeschakelde 1.8t uit 2011 in de Ambition Businessline uitvoering. Ik hoef natuurlijk niemand uit te leggen dat dat -zeker als je uit een auto komt die bijna 10 jaar ouder is- uitstekend bevalt.