Even voorstellen..

milanseegers

Forumguru
Hallo ik ben Milan en sinds 2 weken eigenaar van deze 2003 Fabia Combi.

Ik kom uit Amsterdam en ben bouwkundig ontwerper van beroep. Ik houd van buiten(sport); o.a. competitie wielrennen, natuur en lekker eten houden mij bezig.

Dit is onze eerste 'eigen' auto, na e.e.a. van de zaak te hebben gereden. Oorspronkelijk waren we opzoek naar een type Polo of Clio maar met deze Fabia kregen we veel meer auto voor ons geld. De keuze was daarom relatief makkelijk gemaakt.

De Fabia heeft 173.000km op de klok staan en is altijd dealer onderhouden geweest. Technisch is volgens mij de auto in zeer goede staat, optisch een aantal kleine 'boodschappenkar' krasjes, zo lijkt me.

Ik hoop op dit forum het een en ander te leren over de auto en een steentje bij te dragen. Ben de afgelopen 2 weken alleen maar meer enthousiast geworden over het wagentje. Zelf onderhoud plegen lijkt me leuk, ben benieuwd wat ik er van ga bakken :).

IMG_0241.JPG
IMG_0242.JPG
IMG_0245.JPG

Joske

Forumguru
Hey Milan!

Welkom op het forum!

Eersteklas introductie maak je hier! :thumbsup:

Goede raad: zoek je motorcode op en plaats die samen met je type wagen en bouwjaar in je handtekening, op die manier is het makkelijk voor ons om handleidingen op te zoeken indien je een probleem hebt ;)

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Milan. Welke motorisering en welke uitvoering heb je?
Controleer wel even wanneer de distributieriem/ketting vervangen moet worden, of wanneer dat is gedaan.

milanseegers

Forumguru
Bedankt voor het warme welkom iedereen! :bloemen:

Fabia betreft een 1.4l 16v 55kw type 'Creation' uit juni 2003 met motorcode BBY.
Auto is afgeleverd met uitgebreide grote beurt + apk waarbij o.a. ook de geribteriem, distributieriem, waterpomp en accu zijn vervangen.. hoef ik dat de komende 90.000km hopelijk niet meer te doen. :)

Wel stond er een melding op het APK rapport dat de mechanische delen van de remmen slijtage vertonen. Ga binnenkort eens kijken waar dit precies om gaat; misschien hebben jullie al kleine tips waarvoor ik geen los topic hoef aan te maken?

Cordoba

Forumguru
Dat zou om de remschijven (voor) kunnen gaan, maar dat is een gok.
Je hebt dus hetzelfde bouwjaar, motor en uitvoering als ik, en bij jou zijn er blijkbaar ook al mistlampen gemonteerd (ik heb het zelf gedaan).
Distributie vervangen is iets wat soms vergeten wordt, en als je het niet zelf in de gaten houdt, kun je ineens met de brokken staan, maar dat lijkt bij jouw auto dik in orde.:thumbsup:

milanseegers

Forumguru
Absoluut, het 1.4 blokje start en loopt als een zonnetje.

Klein probleem was overigens dat de eerste 2 standen (+airco) van de aanjager het niet deden. Stand 3 en 4 deden het wel. Eergisteravond de temperatuurweerstand in de aanjager vervangen en alles werkt weer top! Dat was een goede eerste sleutel ervaring :jaja:.

Bovenaan Onderaan