Even voorstellen

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik al een vraag gepost op dit forum.
Nu mijn Skoda besteld is, zal ik me ook even voorstellen.

Mijn nieuwe wagen wordt een Octavia Combi Elegance, 1.6 DSG en zowat full-option.
Momenteel rij ik met een Golf Variant Trendline DSG uit 2010.
Dit wordt mijn eerste Skoda, in 2008 heb ik wel enkele maanden met een Octavia als aanloopwagen gereden.

Vorige week heb ik met een nieuwe Golf gereden als vervangwagen, zo heb ik al met de ACC en de GPS kunnen kennismaken. ACC rijdt zorgeloos, zeker met DSG.
Blijkbaar is de bediening van de ACC wel anders in VW dan in Skoda, klopt dat?

Vandaag de verwachtte leverdatum ontvangen: 11 januari 2015. Met de bijverwarming en de verwarmde zetels had ik hem liever wat vroeger gehad :-). De dealer sprak van midden november, maar ik vermoed dat de lease-maatschappij binnen 4 jaar liever een wagen van 2015 dan één van 2014 verkoopt?

groeten,
Johan

Antera

Donateur
Van harte welkom. ACC werkt op dezelfde wijze alleen bij de golf vanaf het stuur mogelijk en meen bij de octavia via de hendel

Cordoba

Forumguru
Welkom Johan. :bloemen: Het lijkt me vreemd dat er echte verschillen zijn in de bediening van de ACC tussen Skoda en VW, omdat er zoveel mogelijk componenten gedeeld worden, verschil zoals Antera aangeeft: bij de één op het stuur, en bij de ander via de hendel lijkt me niet zo vreemd.

Welkom Johan. :bloemen: Het lijkt me vreemd dat er echte verschillen zijn in de bediening van de ACC tussen Skoda en VW, omdat er zoveel mogelijk componenten gedeeld worden, verschil zoals Antera aangeeft: bij de één op het stuur, en bij de ander via de hendel lijkt me niet zo vreemd.

Dat is inderdaad wat ik bedoel: geen verschillen in de functionaliteit, maar hoe de bestuurder het bedient. Bij de VW vorige week kon je de ingestelde snelheid per 10 km aanpassen. Dat is iets wat ik wel mis in mijn huidige wagen, daar is het per km. Dus vroeg ik me af hoe het in de 03 zal zijn. Ik vermoed dat het ook per km is?

Joske

Forumguru
De CC in de O3 is alleszins per km in te stellen. Hoe dat voor ACC is weet ik niet, ga er makkelijkheidshalve vanuit dat dit ook zo is.

@jcjenf

Frank

Forumguru
De plus en min op de ACC is per 10km/u, afgerond. Dus cc op 84, dus je tikje omhoog, gaat ie naar 90, nog een tikje naar 100 enz

Bovenaan Onderaan