Even voorstellen

Goedeavond,

Ik ben Jarno en ben sinds 3 weken eigenaar van een Skoda Ocativa 2 Combi 1.8 tsi Dsg Elegance Bsn.
In het begin was ik veel aan het twijfelen over welke motor uitvoering ik wilde de 1.2 - 1.4 of 1.8.
Heb vervolgens 2 proefritten gemaakt in een 1.8 Dsg en een 1.2 Hand. om het verschil te voelen in vermogen en rijplezier.

Na deze 2 testen was ik er bijna over uit om de 1.4 tsi te nemen.
Heb daarna wat reviews en gebruikerservaringen gelezen m.b.t. de 1.4 op dit forum en andere fora waar ik veel aan heb gehad.
Toen kwam ik er achter dat er soms wat problemen waren met de 1.4 versie en de kettingspanners.
Daarna heb ik ook aan de toekomst gedacht i.v.m. het trekken van een caravan/vouwwagen.
Met alles wat ik gelezen heb ben ik toch voor de 1.8 versie gegaan.

Na 3 weken rijden valt het brandstofverbruik me eigenlijk zeer mee.
Vorige week 4 uurtjes de autowassen met diverse stappen waarna hij meer glom dan toen ik hem kocht.

Bijlagen

• Skoda_Octavia_1.8tsi.jpg
    Skoda_Octavia_1.8tsi.jpg
    185,3 KB · Weergaven: 28
Bedankt voor de reacties al.
Wat een luxe heeft zo een bak zeg.
Voorheen had ik een Audi A4 2.0 wat al vrij lux was.

Ik ben eigenlijk via een collega op Skoda gekomen waarna ik verder ging kijken.
Ben zeker positief verrast :D
Zoals veel Octavia rijden ben ik de eerst drempel al tegen gekomen.
Hiervoor zullen binnenkort wat modificaties plaats vinden.

CDK

Forumguru
Welkom Jarno, dankjewel voor het voorstellen en gefeliciteerd met je bolide, heerlijke machine heb je uitgekozen :thumbsup:

Thokozanoah

Forumguru
Bedankt voor de reacties al.
Wat een luxe heeft zo een bak zeg.
Voorheen had ik een Audi A4 2.0 wat al vrij lux was.

Ik ben eigenlijk via een collega op Skoda gekomen waarna ik verder ging kijken.
Ben zeker positief verrast :D
Zoals veel Octavia rijden ben ik de eerst drempel al tegen gekomen.
Hiervoor zullen binnenkort wat modificaties plaats vinden.

Hoi Jarno,
Bevalt de Octavia? Het is mijn oude.....glimt mooi. Sorry dat ik idd voor aflevering de Octavia niet zo mooi had glimmen. Mis de auto wel..........het was de bedoeling dat ik een goedkope auto zou kopen en daarnaast een motor, na een week zoeken had ik een Seat Toledo uit 2006 gekocht, maar eenmaal thuis had ik al spijt, de auto zou nooit het niveau van de Octavia evenaren...daarom op zoek naar toch maar weer een Ocatvia, de RS was altijd al een wens en heb ik nu een RS uit 2010.....
Welkom op het forum en nogmaals heel veel plezier en succes met jouw Octavia, maar ehh je was de eerste drempel al tegengekomen, mag ik vragen wat?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi Jarno,
Bevalt de Octavia? Het is mijn oude.....glimt mooi. Sorry dat ik idd voor aflevering de Octavia niet zo mooi had glimmen. Mis de auto wel..........het was de bedoeling dat ik een goedkope auto zou kopen en daarnaast een motor, na een week zoeken had ik een Seat Toledo uit 2006 gekocht, maar eenmaal thuis had ik al spijt, de auto zou nooit het niveau van de Octavia evenaren...daarom op zoek naar toch maar weer een Ocatvia, de RS was altijd al een wens en heb ik nu een RS uit 2010.....
Welkom op het forum en nogmaals heel veel plezier en succes met jouw Octavia, maar ehh je was de eerste drempel al tegengekomen, mag ik vragen wat?

Groeten Marcel

Marcel,

Wat leuk om je hier ook te horen. Ik vond dat je hem best netjes schoongemaakt had als ik eerlijk ben.
Je kreeg dus toch spijt, maar wat een gave bak die RS.
Hij bevalt prima, het is heerlijk rijden.
Ook met inhalen gaat het vrij makkelijk. Door het langere gedeelte na de achteras kan hij tegen de drempel aankomen ( ook met heel rustig eraf rijden ).
Is een bekend iets, heb al een kleine modificatie uitgevoerd zodat ik ze minder snel raak.

Mvgr, Jarno

Bovenaan Onderaan