Even voorstellen

Ondertussen ben ik toe aan mijn derde auto. Voorheen een Ford Focus, Opel Vectra en nu een Skoda Yeti 1.2 tsi van 2011 met 97000km op de teller.

Tot nu toe de leukste auto om mee te rijden, zonder twijfel. Doch de betrouwbaarheid laat behoorlijk wat steken vallen de laatste tijd. Reeds een nieuwe distributieketting, turbo schijf, bougiekabel door maters kapot gebeten (staat nu een beschermkap op), op 3 cilinders lopen (bougiekabel los).

Nu komt hij in noodloop met waarschijnlijk de laadregulator van de turbo die zijn werk niet meer doet... Bijgevolg nieuwe turbo gezien alles in 1 pakket verkocht wordt....

Je wordt voor minder moedeloos.

Vandaar de handigheid van dit forum om oplossingen te vinden voor sommige problemen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom! Die turbo schijf en ketting hadden al gedaan moeten zijn, lijkt me. Roept de vraag op waar en hoe de auto is onderhouden
 

Cordoba

Forumguru
Welkom baller:bloemen:

Dat marters een hapje bougiekabel nemen heeft niet zoveel met de initiele betrouwbaarheid te maken, en ook een losse bougiekabel lijkt mij een andere oorzaak te hebben (slordige monteur??). Je hebt pech gehad, maar eerlijk gezegd krijg ik het idee dat de garage ook niet helemaal vrij uit gaat (ik kan het niet hard maken, maar losse bougiekabel, turbo die alleen in één pakket wordt verkocht omdat de drukregeling niet goed is...).
 
Bovenaan Onderaan