Even voorstellen

Om te voorkomen dat ik mijzelf na 7 jaar pas ga voorstellen :D direct maar even voorstellen na het inschrijven als lid. Mijn naam is Erik, ik woon nabij Zwolle. Getrouwd en een dochtertje van 2 en er is nog een kleine op komst.

Ik heb nog geen Skoda, afgelopen zaterdag heb ik een Octavia Combi Elegance Business Line met DSG uit juni 2011 gekocht. Door de volle agenda van de dealer en van mijzelf haal ik de Octavia op 27 november 2014 op. Ik kwam op dit forum terecht door een zoekoptie over welke geheugenkaartjes ik in de Octavia kan gaan gebruiken.

Wegens de gezinsuitbreiding was ik op zoek naar een ruimere auto en ben ik bij een Octavia Combi uitgekomen. Ik heb een voorkeur voor auto's van VAG. Mijn huidige auto is een Audi A4 Sedan uit 2005 met de 2.0 TFSI (200 PK) en ik heb in het verleden ook een Seat Ibiza (1.4 75 PK) uit 2004 gehad. De Audi gaat met pijn in het hart de deur uit maar met twee kids is de Skoda handiger voor ons gezin. Bij het maken van een proefrit in een Octavia met de 1.2 TSI met DSG was ik wel gelijk verkocht (ook proefrit gemaakt in andere merken en ook de Octavia 1.2 TSI met handbak).

De Octavia is Cappuccino Beige Metallic en de auto heeft iets meer dan 76.000 KM gereden.

Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen, oplossingen en tips van andere Skoda rijders.

Mvg.

Erik

Bijlagen

• 8496280-8-2-2.jpg
    8496280-8-2-2.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 20

peterrapid

Forumguru
Welkom Erik, mooie wagen maar wat een verschil tussen 1.2TSI en de 2.0TSI, maar zal waarschijnlijk ook een besparing zijn in wegentaks en verbruik

Welkom Erik, mooie wagen maar wat een verschil tussen 1.2TSI en de 2.0TSI, maar zal waarschijnlijk ook een besparing zijn in wegentaks en verbruik
Dank Peter, klopt inderdaad. Scheelt een paar centen aan wegenbelasting (de Audi is 1.400 kg). De Audi haalt 1 op 11 en ik verwacht toch zuiniger te rijden met de Octavia.

gbbosma

Forumguru
Welkom @Octavia 2011, op dit mooie en leerzame Skodaforum.
Je zal zeker geen spijt krijgen van je aankoop. Mooie Octavia heb
je strax en met heel veel binnenruimte :thumbsup:

CDK

Forumguru
Welkom Erik, wat een voorbeeldige nieuwe leden krijgen we er bij zeg! Een ieder stelt zich opeens zo keurig netjes voor....., waarvoor dank! :thumbsup: Gefeliciteerd met je kersverse aankoop, heel veel geluk en rijplezier toegewenst!

Cordoba

Forumguru
Welkom Erik, wat ervaringen betreft: kijk eens naar het aanpassen van de schakelpunten voor de DSG. Dat is niet alleen om sneller te zijn, maar vooral om prettiger te rijden en de 2e koppeling te sparen, zonder dat je meetbaar meer brandstof gaat gebruiken.

Bovenaan Onderaan