Even voorstellen

DeNnZ

Forumguru
Hallo iedereen,

Het is wel zo netjes om me even voor te stellen voordat ik in de toekomst los ga branden op dit forum ;)
Ik ben Dennis, 30 jaar, getrouwd, een kleine meid van 16mnd en een kleine kerel op komst.

We zijn een poosje opzoek geweest naar wat we nou eigenlijk wilde hebben. We komen van een Volvo V50 af waar we heel veel plezier aan beleefd hebben, maar nu er een tweede kleine opkomst is en er straks ook een baby/kinderzitje achter mij (de bestuurder) moet plaatsnemen, zijn wij opzoek gegaan naar een auto waar ik comfortabel op de bestuurdersstoel kon zitten met een kinderzitje achter me.
We hebben gekeken bij een Volvo V70 (was zwaar (wegenbelasting) en lust een slok) een BMW 3-serie touring (was te laag, te weinig ruimte) een Opel Insignia (te krap met een zitje achter me), VW Passat (zijn in uitgeruste versies nog te prijzig) en dan de Skoda Superb II

Gisteren hebben we de knoop doorgehakt in de aanschaf van een occasion Skoda Superb Ambition Business line 1.6TDI uit 2011 met 90K. Jeetje wat een ruimte! Ik heb mijn stoel comfortabel afgesteld, de kinderstoel achter mij op de meest uitgeschoven stand (zo heeft de kleine meer ruimte) en nog zit er dan bijna 5 cm ruimte tussen de stoel en het zitje. Ook als ikzelf plaatsneem achterin heb ik bij mijn knieën nog 10cm over, ik stond er echt van te kijken!

Als het goed is zal de auto 27-12 afgeleverd worden, kijk er nu al naar uit!

Er zijn nog wat puntjes die ik wil aanpakken nml:

-Chippen (later evt EGR dicht en roetfilter eruit iemand hier ervaring mee?)
-Ik laat bij aflevering chromen sierstukken op de uitlaat plaatsen
-Wellicht in de toekomst betere speakers?

Is er misschien iemand die mij kan helpen waar ik op moet letten bij het updaten van het NAV systeem (Amundsen, type weet ik niet) dan weet ik waar ik op moet "zoeken" ;)

Groeten,

Dennis

kansberg

Forumguru
Hoi Dennis, welkom op dit forum der Skoda enthousiastelingen. Wat betreft Chippen, EGR en roetfilter stuur ik je een PB'tje...

En we zijn dol op

OctaNikon.jpg

Laatst bewerkt:

Peter_Octavia

Forumguru
Welkom bij de ruimte club Dennis.

Net nog bij een collega achterin gezeten (Passat Variant uit 2012) is gewoon krap te noemen....:D

Je hebt het over de speakers vervangen. Ik heb de Amundsen vervangen door een Zenec NC-2010 systeem die ik al had vanuit de Fabia en hierdoor is de geluidskwaliteit al weer enorm verbeterd. Dezelfde ervaring had ik ook al in de Fabia met de standaard speakers. Het Zenec systeem heeft meer uitgangsvermogen.

@kansberg wil je mij ook dat PBtje sturen betreffende de egr, roetfilter en chippen. Bij voorbaat dank.

Bovenaan Onderaan