Even voorstellen :-)

Sinds vrijdag 19 december een O3 rijder. Dus ik vond het leuk om even voor te stellen!

Ik ben Arthur, woon in Almere, getrouwd en 2 kids.

Vrijdag 19 december mijn lease octavia opgehaald, wel aan achteruitgang in vermogen(vorige auto passat b5 met AVF). Maar scheelt weer in centjes :tongue:

Groetjes,

Arthur

CDK

Forumguru
Welkom Arthur, ik begrijp dat je een Greenline rijd aangezien je op 19 december je auto gekregen hebt én er qua vermogen op achteruit gegaan bent ;) Je kan een chip of box overwegen er zijn hier genoeg zakelijke rijders die hun bijtellingswonder gepfeffert hebben.
Bedankt voor het voorstellen en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

Dank :)

Welkom Arthur, ik begrijp dat je een Greenline rijd aangezien je op 19 december je auto gekregen hebt én er qua vermogen op achteruit gegaan bent ;) Je kan een chip of box overwegen er zijn hier genoeg zakelijke rijders die hun bijtellingswonder gepfeffert hebben.
Bedankt voor het voorstellen en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

Ze zijn bij ons heel duidelijk geweest dat het niet de bedoeling is... :cry:

CDK

Forumguru
Je kan braaf zijn of het stiekem toch doen en tegen niemand iets zeggen en er de komende jaren lekker van genieten ;)

En merken ze het niet bij onderhoud? af als er iets met de auto is? Wat ik heb begrepen is dat het flink wat geld kan gaan kosten als ze achterkomen... En laat dat nou zijn waarom er een greenline is gekomen :pieker:

Octavia32

Forumguru
Zeker als je een box gebruikt, kun je altijd verwijderen. En ook niet op dit forum plaatsen dat je dit gaat doen of informatie erover vragen. Alle vragen stellen via pm want je weet maar nooit big brother is watching you.
Ik kan alleen zeggen dat je auto er van op knapt.

CDK

Forumguru
veel leaserijders kiezen voor een externe box, deze kan je zelf (de)monteren voor en na een werkplaats bezoek, de tuner legt je dit uit bij de installatie. Voordeel van zo'n box is dat je deze weer kan verkopen aan het einde van je lease termijn. Anderen kiezen voor chiptuning, dat is optisch niet waarneembaar, daar komen ze alleen achter als ze bewust gaan zoeken, maar dat zal een monteur nooit zomaar gaan doen. Als je het doet, dan niet over praten in jouw geval en / of geen foto's op het forum plaatsen waarbij je kenteken zichtbaar is. ;)

3 goede adressen:

VAG Techniek in Nuenen, JD Engineering in Lochem en TVS Engineering in Varsseveld.

Noord26

Forumguru
En merken ze het niet bij onderhoud? af als er iets met de auto is? Wat ik heb begrepen is dat het flink wat geld kan gaan kosten als ze achterkomen... En laat dat nou zijn waarom er een greenline is gekomen :pieker:

Eerlijkheid duurt het langst. Heb je al geïnformeerd bij de LMV?

CDK

Forumguru
Maar daar kom je niet altijd even ver mee en eerlijk is eerlijk, ik vind dit niett echt met eerlijkheid te maken hebben @Noord26 ;)
maar zoals de TS aangeeft is er door de werkgever aangegeven dat er niet getuned mag worden. Rijplezier is ook wat waard lijkt me, maar ik kijk soms anders tegen bepaalde dingen aan wellicht? ;)

@Noord26 nee, heb nog niet gevraagd. Maar ik denk dat ik wel 2 jaar zonder ga doen en daarna toch weer een 2 liter zal nemen. Aangezien ik veel rijdt, is het contract maar 2,5 jaar :tongue:

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver : wat valt er niet te interpreteren als dat het niet echt met eerlijkheid te maken heeft dan? Je weet vooraf wat je krijgt en wat de regeltjes daar ook over zijn. Eerlijker krijg je het niet. Wilde je meer vermogen, had je iets anders moeten kiezen toch? En niet achteraf de regeltjes willen overtreden, omdat het toch wel een beetje wellicht tegen valt? Als je dat toch wil doen, gewoon er dan op het moment ook van genieten en niet achteraf zeuren als je dealer, werkgever of LMV je daarop aan spreekt en wat de mogelijk gevolgen zijn.

Kortom, allemaal zeer bewuste keuzes. Externe box is altijd een mogelijkheid, net wat de TS wil.

@avetiskin: veel plezier van de bolide! Je bent wat verwend met de Passat B5. Dat ervaren wij nu ook met de leen O3 (1.2 105pk..). ;)

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Arthur, en ondanks de tegenvallende prestaties, toch veel plezier met de leasert. Heeft de baas ook aangegeven waarom er niet getuned mag worden?
Is dat vanwege de garantie, angst voor extra kosten, of is men bang voor rijgedrag dat geen reclame voor de zaak is?

Joske

Forumguru
Welkom Arthur :thumbsup:

was het verschil héél erg groot met de Passat 130pk? (toch ook wel een zwaardere auto dan deze O3 GL)

(ik vermoed van wel, maar ben wel benieuwd naar je ervaringen er mee ;) )

Thanks, ik heb nu al veel plezier, dus het zal wel goed komen))

@Cordoba de werkgever heeft een contract met de leasemaatschapij, waarin staat dat we het niet mogen en dan krijgt de werkgever extra korting.

@Joske het verschil met de passat is echt heel groot, maar niet binnen de bebouwde kom. Ik rij veel snelweg en een sprint in de 5-6 zit er niet in. Met de passat zonder moeite en snel ook nog. Het andere verschil is actieradius. Met de passat haalde ik door de grotere tank 1150km... Maar ja, verder is de auto prima en wat vaker tanken en terugschakelen naar 4 is geen probleem, kwestie van wennen :-)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan