Even voorstellen

Scout3

Lid
Goedenavond allen,

Ben medio december 2014 lid geworden van deze forum-site.
Interessante en leerzame site!

Ben nu nog in het bezit van een Volvo S40 T5.
Door gezin uitbreiding op zoek naar een meer ruimer en praktischer vervoermiddel.

Ik houd van bijzondere auto's die niet al te veel in het oog springen, lees Sjonnie, met toch enig vermogen en comfort.
Mijn oog is gevallen op een skoda scout 1.8 tsi dsg (benzine), wetende dat dit een tot op heden zeldzame auto is in Nederland, echter is dit naar mijn smaak een auto zonder al te veel optische .......
Gewoon een bijzondere auto dus :D.

Ben dan ook uiterst benieuwd naar de gebruik en rijervaringen van de toekomstige scout bezitters hier op de site.

Mvg,
een toekomstig scout bezitter? :pieker:

Cordoba

Forumguru
Welkom @Scout3 :bloemen: Ik dacht eigenlijk dat de benaming T5 was voorbehouden aan de 850 en de (oude) V70, maar dat lijkt niet te kloppen.

Ik neem aan dat je gaat voor een Octavia Scout? (van veel Skoda modellen is er een Scout uitvoering)

gbbosma

Forumguru
Welkom @Scout3 op dit mooie skodaforum. Mocht je strax al foto's gaan maken van jou bijzondere Scout, plaats ze dan ook even hier. Kunnen we allemaal even meegenieten.;)

Tafkah

Forumguru
Ik heb wel een O1 4x4 gehad. Geen 'Scout', maar technisch redelijk hetzelfde. Lekkere auto overigens!

Welkom overigens...

Scout3

Lid
Welkom @Scout3 :bloemen: Ik dacht eigenlijk dat de benaming T5 was voorbehouden aan de 850 en de (oude) V70, maar dat lijkt niet te kloppen.

Ik neem aan dat je gaat voor een Octavia Scout? (van veel Skoda modellen is er een Scout uitvoering)

Idd, het lekkere 2.5 l. vijfcilinder turbo blokje ligt ook in de s40, uiteraard ook in de v50 :jaja:

Als ik voor een Skoda scout ga....., dan wordt het idd een octavia combi 3 scout.
Zal hem dan voor privé gebruik aanschaffen.

Zit met smart te wachten op de rij/gebruik-ervaringen van de toekomstige bezitters van de oc 3 scout , hier op dit forum!!!!

Scout3

Lid
Voor het overige,

Beste forumleden, bedankt voor het warme welkom hier :dankje:.

Mogelijk dat jullie bevindingen mij doen overhalen tot aankoop van deze in mijn ogen mooie en bijzondere wagen.

Cordoba

Forumguru
Betrouwbare gebruikscijfers kun je ook vinden op Spritmonitor. Er zijn natuurlijk nog niet veel Scoutuitvoeringen geleverd in de O3, maar ik vind de volgende info op die site voor de Scout uitvoering:

1. gebruiker Diesel, 140 Pk, over 31 tankbeurten een verbruik van 5,39 liter/100km
  2. gebruiker Diesel, 140 Pk, over 37 tankbeurten een verbruik van 6,45 liter/100km
  3. gebruiker Diesel, 140 Pk, over 38 tankbeurten een verbruik van 6,58 liter/100km
  4. gebruiker Diesel, 140 Pk, over 35 tankbeurten een verbruik van 7,02 liter/100km
  5. gebruiker Diesel DSG, 184 Pk, over 4 tankbeurten een verbruik van 7,73 liter/100km
  6. gebruiker Benzine, 160 Pk 1.8TSI, over 59 tankbeurten een verbruik van 9,58 liter/100km
Het zijn er maar weinig, en vooral verbruik op niet Nederlandse wegen, maar geeft toch een aardige indicatie.

Bovenaan Onderaan