Even voorstellen

Giep

Lid
Hallo, ik zal me ook even voorstellen, mijn naam is Guido ben 33 lentes jong, gelukkig samen met mijn grote liefde en hebben samen een prachtige dochter.

Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik mijn eerste Skoda gaan ophalen, eindelijk!

Op dit moment heb ik een een Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive waarin ik 4 jaar heel Nederland heb mogen doorkruisen i.v.m. mijn werk. In de tijd dat ik de Seat bestelde was er weinig tot geen keus betreffende "station" uitvoeringen welke iets mogen trekken en met 14% bijtelling (ben een echter Nederlander). De keus was toen dus snel gemaakt en de afgelopen 4 jaar heeft deze auto me nooit in de steek gelaten. Wat me wel begon tegen te staan waren de 3 cilinders en de beperkte ruimte, het is en blijft een compacte auto. De volgende moest dus "iets" ruimer zijn, en dat is die geworden :D

Eind januari was het weer tijd om een nieuwe auto uit te zoeken, in april wordt de Seat 4 jaar en mag/moet er dan uit.

De keuze in 14% was en is wederom minimaal (voor mijn budget en wensen), jammer voor de portemonnee maar het is niet anders. Aangezien ik in 2014 al een beetje rond aan het kijken was had ik de volgende 3 auto's (toen nog 14%) op het oog:

1. Audi A3 sedan
2. Volvo V40 D4
3. Skoda Octavia

Eerst dus naar de Audi dealer, daar in de A3 gezet, de mooiste van de 3, maar wel wat aan de krappe en dure kant, zonder al te gek te doen liep ik met een offerte van rond de € 40.000,- naar buiten. Dat ging hem niet worden... in ieder geval niet in deze configuratie.

Toen naar de Skoda dealer, de Octavia stond onder aan mijn lijst, ik wilde liever iets sportiever en dat is een Skoda toch niet... Echter, toen ik de Octavia zag staan was ik de Audi (heel even maar) vergeten, wat een mooie en vooral ruime auto. Offerte laten maken, kwam z'n € 10.000,- lager uit dan de Audi en dat is toch heel veel geld!

De dag was nog niet om en dus ook maar meteen naar de Volvo dealer gereden, 2 collega's hebben ook een V40 en deze bevalt hun goed. Toen ik de V40 zag staan vond ik hem toch minder dan ik had verwacht, ook de ruimte achterin en de kofferbak vond ik tegen vallen, maar ja wel 190 pk...

Later ook nog even naar de Peugeot 308 sw gaan kijken, maar daar zit geen geur of kleur aan, boekje is dan ook redelijk snel bij het oud papier beland.

De keuze moest dus gemaakt worden tussen de A3 en de Octavia. En die was achteraf makkelijker dan gedacht.

De volgende configuratie is het geworden:

Skoda Octavia HB III 1.6 TDI met 105 pk Elegance Bussinesline
- Metal Gray
- Zwart interieur
- Sunset
- Ruitenwisser achter
- Panoramisch schuifdak

Het is een heel verhaal geworden zie ik nu :D

Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
Welkom op dit mooie en vriendelijke forum.
Mooie auto :thumbsup: met leuke specs, pano-dak is heerlijk kan ik je zeggen
Sterkte deze laatste 2 daagjes :D

Giep

Lid
Bedankt voor het warme welkom!
Gisteren de auto mogen ophalen, altijd een leuk moment. Flesje wijn en een goede uitleg gehad tijdens de levering. Tevens is de auto geleverd tegen de nieuwe prijs, sinds eind februari zijn de prijzen verlaagd en de dealer heeft ons de auto geleverd tegen de nieuwe prijs, dat was een mooie meevaller voor de baas en voor mij i.v.m. de bijtelling. Veel heb ik nog niet kunnen genieten van de auto omdat dochterlief het nodig vond om haar voet tussen de spaken van de fiets van mama te steken... Mijn weekend is dus in het ziekenhuis begonnen, gelukkig lijkt het mee te vallen en zal het met een weekje preventief gips en goede rust hopelijk allemaal goed herstellen. Wel heb ik de kofferbak al kunnen gebruiken om een rolstoel op te halen, die paste prima :-)

Foto's volgen nog...

Maar ik ben tot nu toe zeer blij met de O3 en krijg vanuit de familie en omgeving alleen maar positieve reacties. Vooral de donkere koplampen en dagrijverlichting vind ik prachtig. Wel staat hij wat hoog op zijn pootjes, maar om dat eventueel aangepast te krijgen moet ik mijn wederhelft nog zien te overtuigen :-)

Panorama dak is ook fijn, zeker met het weer van vandaag, maar dat had ik niet anders verwacht, privé hebben we een Fiat 500 met ook een panorama dak en als het kan staat deze op kantel stand of open.

Xenon bevalt ook goed, geeft echt meer licht!

Vanmiddag ook even stukje snelweg gereden, het is geen race monster maar de 180 ging zonder problemen, nu maar hopen dat de cjib me niet te vaak post gaat sturen :-)

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Guido, en veel plezier met de O3. Waar ik me steeds over verbaas, is dat mensen denken dat er in een V40 (bruikbare) ruimte zit: alle ruimte zit daar tussen de bekleding aan de binnenkant en het plaatwerk aan de buitenkant.

PCK

Senior Member
Welkom Guido !!

Prima keus, op een of andere manier staat de Skoda (was ook bij mij) onder aan het verlanglijstje, maar als je bij de "A-merk" dealers een offerte laat opmaken ren je daarna zo hard als je kan naar de Skoda dealer om tot de conclusie te komen dat dit gewoon een hele mooie auto is !!

Veel plezier ermee !!

Bovenaan Onderaan