erikw
Lid
Sinds afgelopen donderdag de berijder (lease) van een Superb 1.6 Combi Business line Style (zwart) automaat 19’’ Sirius. Met uitzondering van het open dak alle opties. De bestelling stond volgens mij open sinds juni 2015.
Eerst nog wat discussie bij de aflevering, blijkbaar zijn er geen winterbanden voor de 19’’ dus hebben ze de auto op 17’’ stratos gezet. Hadden wel even mogen benoemen maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb nu de eerste 1000km er bijna opzitten. Nog wel ff wennen en afzien.
Hoe ben ik bij de Skoda gekomen? Dat is een heel verhaal. Ik rij ongeveer 50.000 tot 60.000 km per jaar. Woon in Arnhem werk in heel Nederland met een kantoor in Amsterdam. De auto’s zijn: suzuki swift, honda civic (hybrid), bmw 120dA en nu dus de skoda. De bmw was/is een prachtige auto ik heb nog nooit zo’n fijne kart gereden. Prachtig sturen alles perfect afgestemd op de bestuurder. Voldoende vermogen in elke situatie.
In de tussentijd is het gezin ook gegroeid (twee kinderen 1 jaar en 3 jaar). Nu reed mijn vrouw ook lease (renault megane station) en was het prima dat pappa de “race auto” had. Vrouwlief andere baan, dichter bij huis en zonder lease auto. Privé een tweedehands Fabia Combi gekocht uit 2013. Voldoet boven verwachting (ruimte & luxe).
Ik mocht een nieuwe auto uitzoeken. Eisen: active cruise control, ruimte en luxe.
Ik heb eerst naar de tesla model s gekeken. Na een paar testritjes bijna de krabbel gezet totdat een paar collega’s op wintersport gingen met een tesla. Inhouden op de snelweg, zoeken naar laadpunten, opladen met 220v. Drama. Binnen NL ben ik overtuigd van het elektrische rijden maar met vakanties zeker niet. Vond de auto ook minder strak sturen dan mijn huidge BMW.
Volgende. bmw 520dA. Bevestigde voor mij wederom dat echte auto’s in Beieren worden gemaakt. Rijders auto, kwaliteit, kwaliteit en kwaliteit. Nadeel. Ruimte. Het hield niet over (bagage en achterin). De oudste was direct aan het mopperen dat hij zijn beentjes niet kwijt kon. Daarnaast vind ik de 5 wel een echte patser bak waar je nog wel eens een opmerking over kunt krijgen bij klanten. Zelfde is natuurlijk waar voor de tesla maar daar kan je nog een mooi groen verhaal bij afsteken.
Volgende Volkswagen Passat. In gereden maar ongelooflijk suf om te zien. Alles werkt wel maar het oog wil ook wat. Daarnaast zeer vreemd verhaal bij de dealer (Zijm) die me niet in een automaat wilde laten rijden omdat hij te weinig verdiende aan lease auto’s. Hij moest kosten gaan maken om een automaat te krijgen en dat was het hem niet waard. Het is natuurlijk ook maar een auto van 50k.
Toen naar skoda voor onderhoud van de fabia. Verkoper gaf me een folder mee van de superb. Uitnodiging voor de introductie, proefrit, verkocht. Alleen bleek de sedan niet meer leverbaar(in 2015) en als compromis de combi gekocht.
Eerst nog wat discussie bij de aflevering, blijkbaar zijn er geen winterbanden voor de 19’’ dus hebben ze de auto op 17’’ stratos gezet. Hadden wel even mogen benoemen maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb nu de eerste 1000km er bijna opzitten. Nog wel ff wennen en afzien.
Hoe ben ik bij de Skoda gekomen? Dat is een heel verhaal. Ik rij ongeveer 50.000 tot 60.000 km per jaar. Woon in Arnhem werk in heel Nederland met een kantoor in Amsterdam. De auto’s zijn: suzuki swift, honda civic (hybrid), bmw 120dA en nu dus de skoda. De bmw was/is een prachtige auto ik heb nog nooit zo’n fijne kart gereden. Prachtig sturen alles perfect afgestemd op de bestuurder. Voldoende vermogen in elke situatie.
In de tussentijd is het gezin ook gegroeid (twee kinderen 1 jaar en 3 jaar). Nu reed mijn vrouw ook lease (renault megane station) en was het prima dat pappa de “race auto” had. Vrouwlief andere baan, dichter bij huis en zonder lease auto. Privé een tweedehands Fabia Combi gekocht uit 2013. Voldoet boven verwachting (ruimte & luxe).
Ik mocht een nieuwe auto uitzoeken. Eisen: active cruise control, ruimte en luxe.
Ik heb eerst naar de tesla model s gekeken. Na een paar testritjes bijna de krabbel gezet totdat een paar collega’s op wintersport gingen met een tesla. Inhouden op de snelweg, zoeken naar laadpunten, opladen met 220v. Drama. Binnen NL ben ik overtuigd van het elektrische rijden maar met vakanties zeker niet. Vond de auto ook minder strak sturen dan mijn huidge BMW.
Volgende. bmw 520dA. Bevestigde voor mij wederom dat echte auto’s in Beieren worden gemaakt. Rijders auto, kwaliteit, kwaliteit en kwaliteit. Nadeel. Ruimte. Het hield niet over (bagage en achterin). De oudste was direct aan het mopperen dat hij zijn beentjes niet kwijt kon. Daarnaast vind ik de 5 wel een echte patser bak waar je nog wel eens een opmerking over kunt krijgen bij klanten. Zelfde is natuurlijk waar voor de tesla maar daar kan je nog een mooi groen verhaal bij afsteken.
Volgende Volkswagen Passat. In gereden maar ongelooflijk suf om te zien. Alles werkt wel maar het oog wil ook wat. Daarnaast zeer vreemd verhaal bij de dealer (Zijm) die me niet in een automaat wilde laten rijden omdat hij te weinig verdiende aan lease auto’s. Hij moest kosten gaan maken om een automaat te krijgen en dat was het hem niet waard. Het is natuurlijk ook maar een auto van 50k.
Toen naar skoda voor onderhoud van de fabia. Verkoper gaf me een folder mee van de superb. Uitnodiging voor de introductie, proefrit, verkocht. Alleen bleek de sedan niet meer leverbaar(in 2015) en als compromis de combi gekocht.