Even voorstellen

Rudmer

Lid
Beste Skodarijders,

Mijn naam is Rudmer, na een uitstapje van 3 jaar weer terug in een Skoda Fabia en terug op dit forum. Mijn vorige Skoda Fabia op lpg kreeg dusdanige motorproblemen dat inruilen de beste optie was.
Inmiddels een Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline 2011 in zwart aangeschaft. Afgelopen december gekocht, goed uitgerust met diverse opties, zoals: PDC, climate control, navi, trekhaak. Vanwege het hoge aantal werk km, gekozen voor de zuinige 3 cilinder diesel.
Ik zie het als uitdaging zo zuinig mogelijk te rijden.
Een van mijn hobby's is onder andere het poetsen/detailing van auto's. Dus de Skoda staat er sinds gisteren weer strak bij. Verder vind ik het leuk om klein onderhoud zelf uit te voeren.

Groet,

Rudmer

Taffy

Forumguru
Welkom Rudmer en tips cq howto's (met foto's) inzake detailing zijn altijd welkom, wat mij betreft dan :jaja: ;)
Veel plezier hier

Cordoba

Forumguru
Welkom Rudmer. Enig idee of je auto bij de vorige eigenaar veel korte stukjes heeft gereden (vanwege het risico op EGR problemen)?

Rudmer

Lid
Welkom Rudmer. Enig idee of je auto bij de vorige eigenaar veel korte stukjes heeft gereden (vanwege het risico op EGR problemen)?

Gezien de kmstand (185000 in 4,5 jaar tijd) concludeer ik dat er veel lange afstanden afgelegd zijn met de Fabia. Hopelijk blijft het leed van EGR problemen mij bespaard...

Cordoba

Forumguru
@Rudmer Inderdaad zal dat risico gezien het aantal km's en de leeftijd erg klein zijn, maar uit die periode zijn er natuurlijk ook Greenlines die nauwelijks 10.000 km/jaar hebben gereden, vandaar mijn vraag.

Bovenaan Onderaan