Even voorstellen....

JurgenTDI

Actief lid
Hoi,

Mijn naam is Jurgen, op diverse VW-fora bekend onder JurgenTDI (overblijfsel van het corrado-forum, dus gebruik ik die nog steeds).

Afgelopen zaterdag hebben mijn vrouw en ik een Fabia 6Y Automaat (hatchback) bj 2004 met 225.000 km op de klok aangekocht.
Reden hiervoor is dat onze oude trouwe Passat V6 TDI variant 4motion te weinig rijdt, en maandelijks veel kost. Ondertussen heeft het beestje 430.000 km's gereden en begint er slijtage aan de tiptronic-bak te komen.

Tijd om afscheid te nemen, en een goedkopere auto er naast te hebben.

Aankomende week de auto maar eens rustig aan wat onderhoud gaan uitvoeren en kijken of de nieuwe aanwinst een blijvertje is!

84NNVN.JPG

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Jurgen, mooi kleurtje voor de Faab. Ik twijfelde even of je een sedan of een HB had (op de foto lastig te zien), maar kentekencheck maakte duidelijk dat het om een HB gaat.

ertromp

Forumguru
Welkom!
Wel even wat anders zo'n V6 TDI 4-motion tov een Faab. Ben benieuwd naar de ervaringen op termijn

JurgenTDI

Actief lid
Heeeeee Jeroen! Was ff vergeten dat je idd een Octavia rijdt tegenwoordig ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

JurgenTDI

Actief lid
Zoooo.... na wat onderhoud gepleegd te hebben en een flinke anti-nicotine behandeling te hebben ondergaan werd het maar eens tijd voor de 1e kleine modjes..

Radio. Sja, beetje muziek mag wel. Dat ding is zooo stil van binnen. Mis alleen nog speakers aan de achterkant, dus die komen nog in een vervolg.

Wel aardig dat men direkt al af-fabriek ruimte heeft gemaakt voor een dubbel-din radio, dus de MFD uit de Passat 3B5 kon daar mooi in. Ook maar de ARCS MP3 speler (die ik van een mede forummer gekocht heb) ingebouwd. Scheelt weer de ruimte die ik voor mn Phatbox nodig had..

faab_MFD1.jpg

faab_m3.jpg

Ruitenwisserkapje achterkant ontbreekt. Dusss... dan maar direkt de mod met een aero-twin blad. Werkt weer mooi nadat het sproei-oogje weer is aangepast.
Alles paste mooi 1:1, het afdekkapje had even een schuurpapiertje nodig maar hangt nu netjes 1 á 2 mm van de ruit af.

faab-achterwisser.jpg

Aankomend weekend gaan de 14" staal-met-doppen plaats maken voor een set 16" lichtmetaal van een Audi A3, en de logo's in de grille en achterklep gaan vervangen worden door een set new-style logo's.

Omdat ik geen fan ben van bling-bling logo's als er voor de rest niets van dat spul op zit (dakrailing, sierstrips enz) worden deze logo's middels plastidip mooi mat in kleur of zwart/antraciet gespoten.
Zelfde geldt voor de grille, die gaat ook nog een plastidip beurtje krijgen.

Later komen nog after-market Xenon en LED verlichting er in.
En omdat er 16" LM velgen onder zitten dus ook maar even 3cm zakken straks.......

Wat was het ook al weer...??? SKODA... Samen Knuselen Onder Dit Autootje.. leuk!

JurgenTDI

Actief lid
Afgelopen weken maar eens wat kleine spulletjes uit China besteld... dat logo op de voor- en achterkant begon me lelijk te irriteren. Samen met het oorspronkelijke logo (1tje te weinig, dacht dat er 2 in zaten) heb ik ook 2 nieuwe logo's (chrome, 8cm) gekocht. De kentekenplaat-verlichting LED modules zijn voor mn passat 3c.

IMG_8091.JPG
Nu weet ik ook waarom ik water in de achterklep had:
De plakstrip van het oude logo zat niet rondom vastgeplakt, waardoor er water door de 2 gaten onder het logo de klep in lekten.

Middels het nieuwe logo dus ook direkt verholpen.

IMG_8094.JPG

Misschien laat ik het wel zo, zonder dat deze in de plasti-dip gaat. Heeft toch wel iets :)

Nu de voorkant nog. Het overgebleven logo gaat de bingo in op dit forum.

Bovenaan Onderaan