Even voorstellen

Ik ben Marco en rij sinds een paar dagen een Skoda Fabia 1.4-16V Comfort Benzine.
Misschien heb ik een miskoop gedaan maar wat mij opvalt is dat ik in 2 dagen al 2 problemen heb.
Minder dan 24 uur na de aankoop ging de raam niet meer dicht (daarvoor wel) en de volgende dag (vandaag dus) ging de oranje lamp (voor EMR) branden. Ik had net 50 km op de snelweg gereden en heb de cruisecontrole gebruikt. Ik hoop dat het goed gaat komen en ieder advies/oplossing is welkom...
P.S. Ik heb niet zoveel ervaring met auto's.

Groeten
 

ertromp

Forumguru
Welkom
Vervelend gelijk de klachten
Wellicht wil een forumlid in bezit van VCDS eens de storingsmeldingen uitlezen want dan weet je wat meer in welke richting je moet zoeken betreffende oplossing(en)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom Marco. Ik zou de vraag even nogmaals stellen in het betreffende topic. Er zijn hier vast wel mensen die je wat wijzer kunnen maken.
 
Hoi Marco, dank je. Ik zie toevallig dat je een VCDS hebt, Ertromp heeft voorgesteld om de storingsmeldingen uitlezen. Ik kom uit Delft dus niet ver van je vandaan... Kun je wellicht hiermee helpen?
 

Erik_NL

Forumguru
welkom Marco.

Niet meteen in de stress schieten. Fabia's zijn doorgaans erg betrouwbaar. En op dit forum zijn al heel veel verschillende problemen aan de orde geweest.

Daarom de tip: niet je voorruit heeft een probleem maar een zijruit ... een topic-titel met een effectief steekwoord helpt jou (en anderen) bij het zoeken

Succes met je Fabia!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Het oranje lampje staat ook wel bekend als MIL (Milieu Indicatie Lampje of zoiets). Wat het het raam betreft: als je 'm bij een bedrijf gekocht hebt, zou ik zonder meer teruggaan naar de verkoper, en voor het MIL geldt eigenlijk hetzelfde. Het is de vraag of je pech hebt gehad, of bewust bent bel*zerd.

Wat het raam betreft: je kunt op de sloop een raammechanisme kopen, en normaal krijg je daar een aantal maanden garantie op, en het er eventueel zelf inzetten. Voor het zoeken is ieder raammechanisme voor het portier rechtsvoor geschikt, maakt niet uit of ie uit een hatchback, sedan of combi komt. Andere optie is om een nieuw goedkoop mechanisme (imitatie er in te zetten).
Overigens is dit een kwaal die vaker voorkomt, maar vooral bij het meer gebruikte raam in het bestuurdersportier.

Wat het MIL betreft: eerst uitlezen, want dat kan zoveel oorzaken hebben.

En natuurlijk welkom hier.:bloemen:

Edit: ik lees in ander topic dat het raam wel werkt met de knop in de bijrijdersdeur, dus raammechanisme is in orde.
 
Bovenaan Onderaan