Even voorstellen.....

Hallo iedereen,

Al langer lid van dit forum, al diverse keren leuke informatie hiervandaan gehaald.
Op dit moment bezig met het zeer intensief rondkijken om uiteindelijk tot de aanschaf over te gaan van een nieuwe Skoda. Hier opnieuw veel op het forum rond gekeken. Dus tijd om me dan meer even voor te stellen.

Mijn naam is Paul, 46 jaar, Woonachtig in de buurt van Nijmegen. Op dit moment in bezit van een Skoda Octavia Hatchback 1.6 benzine, 5 deurs Elegance uitvoering met lichtmetalen velgen en halflederen bekleding en een kleine spoiler op de achterkant.

Momenteel aan het rondkijken naar een andere auto waar waarschijnlijk deze week nog de beslissing over valt. Mijn oog is gevallen op de Skoda Octavia 1.0 TSI Combi in de Style Business uitvoering met nog wat extra pakketten erop.

De kleur heb ik momenteel slapeloze nachten van, en zit nog te hinken op Black, Moon White/Candy White, Metal Grey of Cappucino. Wil een uitvoering met het panorama schuifdak en ben bang dat het donkere vlak van het dak te zeer afsteekt bij de lichte kleur van de rest van het dak van de auto. Bij zwart zal dit minder opvallen, maar heb nu ook een zwarte auto, vandaar de twijfel.

Laat het jullie wel horen als ik er uit ben.
Hoop nog veel info van deze site af te kunnen halen.

Groetjes

Paul

leon-cupra

Forumguru
Welkom!

Mbt de kleurkeuze: pano dak + wit = prachtig.

Hebben hier op de oprit een candy white en moon white octavia staan. Het candy white is iets witter maar "blinkt" iets minder. In het moon white zitten meer kleureffecten in waardoor het "warmer" overkomt. Blinkt ook een stuk meer. Wit is wel niet echt onderhoudsvriendelijk, maar eens deftig afgewassen heb je enorm veel voldoening van je werk. Komen redelijk veel zwarte puntjes op de lak die je zonder speciale doeken er niet af krijgt. Ikzelf gebruik,een goede vezeldoek waardoor ik geen extra producten nodig heb. In tijd ben je er wel dubbel zo lang mee bezig om hem af te wassen.

MAAR grote voordeel van wit: krassen zie je quasi niet. Op alle andere kleuren, het kleinste krasje zie je van ver. Op een witte moet je er met je neus tegen hangen.
IMG_1579_zpsgnbatils.jpg~original

Rechts = candy white

Bovenaan Onderaan