Even voorstellen

Tom D

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik ben Tom, en nieuw op het Skoda forum.
Afgelopen week heb ik na drie maanden wachten eindelijk mijn Octavia 3 station geleverd gekregen via de dealer.
Het is een 1.6 diesel Style Business met het extra pakket van € 595,- met daarin Sunset, lederen sportstuur, 18 inch Alaris en Alcantara leer.

Even de historie:

In 2009 heb ik een Mondeo 2.2.TDCI station gekozen als leaseauto, en die heb ik gereden tot eind 2012.
Zalige auto met heel veel power, maar deze dronk ook best een slok:-)
Daarna kreeg ik een SuperbII 1.6 105 pk station aangeleverd van drie maanden oud omdat er in ons bedrijf iemand wegging, en deze auto vier jaar moest rondrijden. Dat was in het begin wel even wennen, omdat ik de Mondeo en mooiere koets vond hebben, en omdat het verschil in vermogen enorm was.
Uiteindelijk wen je aan het vermogen wel natuurlijk en ik moet zeggen: de SuperbII heeft me nooit laten staan en bleek in al die tijd een buitengewoon betrouwbare, ruime en fijne reisauto.
Toen de Superb aan vervanging toe was, en ik eigenlijk al het besluit had genomen om voor een OctaviaIII te kiezen (ik ben niet zo moeilijk :-)), bleek er nog een Hyundia I-40 1.7 crdi wagon "over" te zijn binnen ons bedrijf die nog een jaar en drie maanden mee moest. Daar heb ik tot vorige week in gereden. Fijne auto, maar ik zou hem zelf nooit hebben gekozen.
Vorige week was het eindelijk zover, en heb ik de Octi opgehaald en ik moet zeggen: wat een ontzettend fijne auto is dit. De keuze ging ivm beschikbare budget nog even tussen een Golf station en een Octavia, maar daar was ik snel uit: de Golf is toch kleiner, en met dezelfde opties als in de Octavia gaat een Golf zo maar richting de 40 mille.

Kortom: ik ben er heel blij mee, en de Octavia rijdt fijn, is erg compleet en luxe uitgevoerd.

Wel meteen 1 vraag voor jullie: Bij het samenstellen van mijn Octavia las ik dat deze een 220 volt stopcontact in de middenconsole achter zou moeten hebben, maar daar zit alleen een afval bakje, en zelfs geen 12 volt aansluiting. heb de dealer al gebeld, en deze gaat het uitzoeken, maar weten jullie toevallig of dit onderdeel bij de style business is gesneuveld af fabriek?

Cordoba

Forumguru
Welkom Tom, wat de 220 of eigenlijk tegenwoordig 230V aansluiting betreft, ik heb een poos geleden wel iets gelezen over wel/geen aansluiting, maar weet niet meer welk model en uitvoering het betrof.

Bovenaan Onderaan