Even voorstellen

Haderach

Senior Member
Hey allen,

Ik ben bart, 29 jaar woonachtig te Kampenhout en in blijde verwachting van mijn eerste skoda.
Mijn vrouw was zopas in verwachting van mijn tweede kind en is vorige week bevallen van een flinke zoon.

Tot op heden rijd ik met een seat ibiza 1.6CTDI 5D maar zoals gezegd verwacht ik een skoda, wanneer die toekomt is nog een mysterie.
Een kleine maand geleden is de bestelling geplaatst voor een rode superb sportline.

Na de inrijdperiode ben ik aan het overwegen om stage 1 te laten chippen voor dat 'beetje' extra koppel en pk's.

Heb je vragen, stel ze gerust.
Voorts hoop ik op een fijne tijd op het forum en met de skoda!

Mvg,
Bart

Goofy@5E

Forumguru
Welkom hier, denk dat je de eerste bent hier op het forum die een s3 sportline besteld heeft, succes met het wachten en proficiat met je zoon.

Haderach

Senior Member
Ik heb inderdaad nog niet echt iemand gezien die een sportline bestelde.
Ik zal even een opsomming doen van de opties.
Dus de basis;
combi sportline 2.0 TSI 206KW 4x4
Opties;
DCC
Rolgordijn zijdelingse ruiten achteraan
Variabele laadvloer met ankerpunten
Verwarmde zetels voor- en achteraan, individueel regelbaar
Ruimtebesparend reservewiel (helaas geen volwaardig mogelijk)
Climatronic 3 zoneregeling
Canton sound system
Navigatie Columbus
Verduisterde ruiten 65%
Velgen 8JX19" VEGA
Interieurvoorverwarming met afstandsbediening
Panoramisch open dak
Inklapbare trekhaak.

Dan nog een hoop opties die standaard zijn bij de sportline.
Is eigenlijk ongeveer full option behalve iets voor smartphones en de elektrische koffer.

Besteld in België, moest het een verschil uitmaken in standaard uitrusting.

Cordoba

Forumguru
Welkom Bart, volgens mij is een rode Superb (1, 2 of 3) al iets bijzonders, kan tenminste niemand op het forum bedenken met een rode Superb, de rest (sportline enz.) maakt het nog specialer.

Voor de gein eens gekeken op gaspedaal: 12 rode Superbs (van de 712 Superbs) en daarvan 9 in Rosso Brunello en maar 3 in 'brandweerrood'. Van die 3 maar één sportline (dus 2 combi's) en die staat bij Rijnwoud in Rotterdam.

Laatst bewerkt:

Haderach

Senior Member
Welkom Bart, volgens mij is een rode Superb (1, 2 of 3) al iets bijzonders, kan tenminste niemand op het forum bedenken met een rode Superb, de rest (sportline enz.) maakt het nog specialer.

Voor de gein eens gekeken op gaspedaal: 12 rode Superbs (van de 712 Superbs) en daarvan 9 in Rosso Brunello en maar 3 in 'brandweerrood'. Van die 3 maar één sportline (dus 2 combi's) en die staat bij Rijnwoud in Rotterdam.

Wat is gaspedaal?
De mijne is Corrida red, dat is brandweerrood dan?
Ja ik wou eindelijk wel iets unieks en iets met de nodige pk's + een goede manier om deze over te brengen naar de weg.
Na de testrit was ik best overtuigd, ook al zijn er wel wat minpunten met de sportline.
Heb wel even getwijfeld over de kleur, maar de sportline moet gewoon in het rood! (vind ik)

Cordoba

Forumguru
@Haderach gaspedaal is een Nederlandse site om auto's te zoeken (kijkt in pakweg 15 verschillende autosites waar 2e hands auto's staan).
Met brandweerrood bedoel ik dat ie echt rood is, en niet roodbruin zoals Rosso Brunello. Corrida red is echt rood, en Rio Red zit een beetje tussen Corrida en Rosso Brunello in. Ik moet altijd nazoeken of Rio of Corrida nu de echte rode kleur is, ik kan het maar niet onthouden.:wavecry: (en tegen de tijd dat ik het wel kan onthouden, staan die auto's in het museum)

Haderach

Senior Member
Haha Corida is dus echt vuurrood. Daarmee dat ik vrees dat ik hem zeker moet laten chippen ;)
Ik heb al gevraagd om de 4x4 eraf te halen bij levering, maar de sportline badge wil ik wel op de zijkant.
In ieder geval wil ik nog zeker een halve seconde af de 0-100km/h tijd halen...

robvv

Senior Member
Je hebt geen isofix in de passagierstoel voor je nieuwe spruit ;)
Via smartlink heb je connectie met je telefoon.
Heeft de sportline standaard lederen stoelen ?
accelereer je sneller zonder 4x4 ? (ik ben geen grote autokenner).

Haderach

Senior Member
Je hebt geen isofix in de passagierstoel voor je nieuwe spruit ;)
Via smartlink heb je connectie met je telefoon.
Heeft de sportline standaard lederen stoelen ?
accelereer je sneller zonder 4x4 ? (ik ben geen grote autokenner).

Isofix in de passagierstoel is/vind ik onveilig. Veiligste plaats voor een kind is achter de bestuurder in tegengestelde rijrichting (zelfbehoud) tweede veiligste plaats is de andere plaats op de achterbank.

Ik heb wel bluetooth,, wlan, phonebox en wireless charging als standaard. Er is echter nog iets en dat heb ik niet.
Vanaf een bepaald vermogen acceleer je sneller met 4x4.
Voorbeeld, mijn vriendin heeft een nieuwe astra sports tourer (Opel) als ik daar goed mee probeer te vertrekken heb ik wheelspin. Dus mijn voorste banden slippen door op het asfalt.
Het vermogen dat gebruikt wordt om door te slippen kan ik niet gebruiken om te accelereren en is dus verloren.
Met 4X4 heb je 4 banden om je vermogen over te brengen naar het asfalt dus dubbel zoveel vermogen op het asfalt.
Dit is een simpele uitleg. Als je geïnteresseerd bent kan ik het zeker uitbreiden.

Bovenaan Onderaan